آماده پذیرش دانشجویان ونزوئلایی در قزوین هستیم

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) گفت: برای امضای یادداشت تفاهم همکاری با دانشگاه‌های کشور ونزوئلا و همچنین پذیرش استادان و دانشجویان ونزوئلا آمادگی داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدعلی قاسم‌زاده بعدازظهر امروز -یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت- در نشست با وزیرمختار سفارت ونزوئلا که در تالار افتخارات و مشاهیر این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در یونسکو دارای کرسی است و همچنین مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه جز قدیمی ترین و معتبرترین مراکز آموزش زبان فارسی در کشور است.

وی اضافه کرد: این دانشگاه میزبان بیش از ۱۵ هزار نفر دانشجو از ۱۲۰ ملیت بوده و در حال ۱۸ نفر از اعضای هیأت علمی این دانشگاه جزو دانشمندان یک‌درصد برتر جهان در رشته‌های مختلف هستند

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) با اشاره به اینکه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در بین دانشگاه‌های آسیا رتبه ۲۰۱ و در بین دانشگاه‌های جوان جهان حائز رتبه ۱۷۷ است، گفت: براساس آخرین رتبه بندی نشریه تایمز، رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های جهان ۶۰۰ تا ۸۰۰ است.

قاسم‌زاده همچنین با بیان اینکه اولین گروه از دانشجویان اعزامی از کشور ونزوئلا در حال حاضر در این مرکز مشغول به فراگیری زبان فارسی هستند، ادامه داد: امیدواریم با حضور تعداد بیشتری دانشجو و زبان‌آموز از کشور دوست و برادر ونزوئلا در دانشگاه فصل جدید ار دیپلماسی علمی بین دو کشور شکل بگیرد.

وی همچنین با اعلام آمادگی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را برای امضای یادداشت تفاهم همکاری با دانشگاه‌های ونزوئلا تصریح کرد: سفارت ونزوئلا در ایجاد ارتباط علمی دانشگاه‌های دو کشور همکاری کند.

نماینده عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین به قرارداد همکاری دانشگاه با بنیاد آیاکوچو اشاره کرد و گفت: مفاد این قرارداد همکاری در برگزاری دوره‌های دانش افزایی زبان فارسی به صورت آنلاین و حضوری، همکاری پژوهشی در حوزه‌های علمی و فناوری و تربیت استاد آموزش زبان فارسی است.

قاسم‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین به عنوان استانی صنعتی و تمدنی که مقصد خوبی برای گردشگران علمی و تجاری است، افزود: برای امضای یادداشت تفاهم همکاری با دانشگاه‌های کشور ونزوئلا و همچنین پذیرش استادان و دانشجویان ونزوئلا آمادگی داریم.

وی از قهرمانان ملی کشور ونزوئلا مانند سیمون بولیوار و هوگو چاوز یاد کرد و گفت: مواضع مشترک سیاسی دو کشور ایران و ونزوئلا بسیار است و هر دو کشور ایران و ونزوئلا علاوه بر رویکرد مشترک ضدامپریالیستی مواضع مشترک بسیاری دارند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) ادامه داد: ایران و ونزوئلا می‌توانند در زمینه علمی و فناوری هم همکاری‌های مشترک داشته باشند که تقویت همکاری در حوزه‌های ایران‌شناسی، شرق‌شناسی و آمریکاشناسی (آمریکای لاتین) می‌تواند از زمینه‌های همکاری دانشگاه‌های دو کشور در آینده باشد.

کد خبر 752996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.