۷۵ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی جوان هستند

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور گفت: ۷۵ درصد از کشته‌های تصادفات رانندگی را جوانان زیر ۲۹ سال تشکیل می‌دهند و به همین دلیل عضویت این قشر در هیئت امنای ایمنی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد بخارایی بعدازظهر امروز _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت_ در همایش کاهش تصادفات با مشارکت مردمی که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ایمنی محصول مجموعه اقدامات متنوع و مکمل توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف است و هدایت این اقدامات برعهده نهاد راهور استان‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت طرفداران ایمنی راه از سال ۸۶ تأسیس شد و بالغ بر ۲۰ هزار عضو با ۲۸ دفتر در سراسر کشور دارد، افزود: این جمعیت همواره بنا دارد تا از مشارکت و همراهی مردم در کاهش تصادفات رانندگی کشور استفاده کند.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها پیشنهاد کرد تا هیئت امنای ایمنی در این استان تشکیل شود و خاطرنشان کرد: در این صورت با به‌کارگیری اندیشمندان و جامعه دانشگاهی خود و با برگزاری همایش، میزگرد و کارگاه‌های آموزشی در موضوعات ایمن‌سازی خودرو، راه و آموزش اصولی قوانین و مقررات رانندگی در بالا بردن سطح ایمنی جاده‌ها نقش سازنده‌ای را ایفا کند.

بخارایی ادامه داد: از آنجا که جوانان طعمه اصلی سوانح رانندگی هستند و بالغ بر ۷۵ درصد از کشته‌های حوادث رانندگی را جوانان زیر ۲۹ سال تشکیل می‌دهند، عضویت این قشر از جامعه در هیأت امنای ایمنی امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری محسوب شود.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد از جامعه و ۲۵ درصد از فوتی‌های حوادث رانندگی را هم بانوان تشکیل می‌دهند که باید با عضویت در هیئت امنا ایمنی بتوانیم از میزان فوتی تصادفات جلوگیری به عمل آوریم‌. با برگزاری جشنواره ایمنی راه و پویش موتورسواران در استانی همانند قزوین اوضاع حوادث رانندگی را می‌توان بهبود بخشید؛ چرا که اعتقاد داریم ایمنی دست‌یافتنی است.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور با اشاره به اینکه رسانه‌ها بایستی موضوعات مربوط به حوادث و تصادفات رانندگی را جدی‌تر از گذشته مورد توجه قرار دهند، گفت: از مجموعه مدیریتی استان هم درخواست داریم تا در پایان هر ماه تخلفات مربوط به خودروهای دولتی را پیگیری کنند، چرا که انجام مقررات رانندگی باید از خود مسئولان شروع شود تا مردم ترغیب به رعایت مقررات شوند.

کد خبر 752976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.