وقوع تندبادهای شدید در آذربایجان شرقی

با توجه به پیش‌بینی بارش باران، وزش باد شدید و وقوع تندبادهای لحظه‌ای، ضروری است شهروندان نکات ایمنی را به منظور جلوگیری از بروز حوادث و خسارات رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، با توجه به هشدار جوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید و رخداد تندباد، مدیریت بحران شهرداری تبریز بر ضرورت رعایت نکات ایمنی به منظور جلوگیری از بروز حوادث و خسارات ناشی از وزش باد شدید تاکید کرد.

بر اساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان، تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی موجب رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ و همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک (مخصوصاً در روز یکشنبه) خواهد شد که احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و نیز احتمال ایجاد خسارت در اثر وزش باد پیش بینی می‌شود.

در این راستا مدیریت بحران ضمن هماهنگی با واحدهای مختلف شهرداری، از عموم شهروندان محترم درخواست می‌کند توصیه‌های ایمنی را جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی به عمل آورند.

اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در انجام فعالیت‌های کوهنوردی و اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، تردد نداشتن و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال، دوری از اشیای قابل پرتاب و سُست نظیر آنتن، جداول و آجرهایی که برای محکم کردن منصوبات پشت بام‌ها استفاده می‌شود و دوری از دکل‌ها، آنتن‌های فرستنده‌ها، تأسیسات انتقال نیرو، بنرها، تابلوهای تبلیغاتی و داربست‌ها از مهمترین این هشدارها است.

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان فعالیت این سامانه از امروز تا شب سه شنبه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 752943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.