۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
صدور هشدار نارنجی هواشناسی در قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: از بعدازظهر فردا تا صبح روز سه‌شنبه، شاهد بارش باران و تگرگ در تمام مناطق استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: از بعدازظهر فردا دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت تا صبح روز سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت، شاهد بارش باران و تگرگ به همراه وقوع رعدوبرق و ورزش باد شدید در تمام مناطق استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خطر خسارت به محصولات و سازه‌های کشاورزی وجود دارد، افزود: نخستین هشدار زرد کشاورزی صادر شده است که بر مبنای آن نباید در بازه زمانی یاد شده در هیچ‌یک از باغات و مزارع آبیاری صورت گیرد.

عضو ستاد هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با تأکید بر لزوم زهکشی و پاک‌سازی مسیر آب و باغات با توجه به بارش‌ها اضافه کرد: کوددهی به باغات و مزارع باید پیش از شروع بارش انجام شود و با توجه به وزش شدید باد نباید باغات و مزارع سمپاشی شوند.

شیخ‌الملوکی بر لزوم استحکام‌بخشی به سازه‌های باغی و گلخانه‌ای تأکید کرد و گفت: زنبورداران باید عایق‌بندی و محافظت از کندوهای زنبور عسل در برابر بارش سنگین را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها برای جلوگیری از ورود آب گل‌آلود باید به سرعت صورت گیرد، همچنین لازم است دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات خودداری و دام‌ها را در هنگام بارش به مکانی سرپوشیده و امن منتقل کنند.

کد خبر 752878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.