صدر جدول به‌طور موقت قرمز شد / خیز بلند تراکتور برای عبور از سپاهان

پنج بازی از هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال روز شنبه هفته جاری برگزار شد و پرسپولیس توانست به‌طور موقت صدرنشینی را از استقلال بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پنج بازی از هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در فصل بیست‌وسوم روز گذشته _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ به انجام رسید که به‌جز تقابل صنعت‌مس رفسنجان - سپاهان اصفهان و آلومینیوم اراک - صنعت‌نفت آبادان، سه بازی دیگر برنده داشت و شمس‌آذر قزوین، پرسپولیس تهران و تراکتور تبریز مقابل ملوان بندرانزلی، هوادار تهران و گل‌گهر سیرجان به پیروزی رسیدند.

شمس‌آذر قزوین ۱ - ملوان بندرانزلی ۰

تیم‌های فوتبال شمس‌آذر قزوین و ملوان بندرانزلی عصر روز گذشته _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ از ساعت ۱۷:۲۰ در چارچوب هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران جام موسوم به خلیج‌فارس در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به‌مصاف یکدیگر رفتند.

علیرضا جعفرپور، صادق آلبوصبیح، علی آزادمنش، محمدرضا رضایی (۳۱- کارت زرد)، هومن ربیع‌زاده، حسین گودرزی، محسن طرحانی، پوریا سرآبادانی، محمد پاپی (۷۱- عیسی مرادی)، امیرمحمد نسایی، فراز امامعلی (۸۹- مهدی محمدی) بازیکنان شمس‌آذر قزوین در جدال با ملوان بودند.

همچنین حبیب فرعباسی (۲۹- افشار صداقت)، حامد نورمحمدی (۴۵- محمدرضا بردبار)، محمد طیبی، آرمان اکوان، پدرام قاضی‌پور، مجید عیدی، میلاد سرلک (۵۸- حسین صادقی)، یویا پورعلی، رضا جعفری (۴۰- کارت زرد) (۵۸- مهران احمدی)، محمد عمری و محمدرضا سلیمانی (۸۲- ابوذر صفرزاده) بازیکنان ملوان را تشکیل می‌دادند.

صدر جدول موقتا به رنگ قرمز درآمد / خیز بلند تراکتور برای عبور از سپاهان

ضمن اینکه دیدار شمس‌آذر و ملوان با قضاوت علی بای به عنوان داور وسط و با کمک رحیم حاجی‌پور، هیوا بهمنی و امیر شریفی با نظارت نادر جعفری همراه بود. محمدرضا رضایی و صادق آلبوصبیح به ترتیب در دقایق ۳۱ و ۷۳ از تیم شمس‌آذر قزوین و رضا جعفری در دقیقه ۴۰ از تیم ملوان بندرانزلی با کارت‌زرد از سوی داور این دیدار جریمه شدند.

شمس‌آذر قزوین در دقیقه پنجم دیدار این بازی موفق شد با گل محمد پاپی از حریف شمالی خود پیش بیفتد و با همین نتیجه نیمه نخست را به رختکن رفت. در نیمه دوم این دیدار و علی‌رغم خلق موقعیت‌هایی از سوی هر دو تیم، گل دیگری به‌دنبال نداشت و در نهایت نیز این دیدار با همان نتیجه یک بر صفر به نفع تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین به پایان رسید.

تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین با پیروزی در بازی روز قبل توانست آمار ۱۱ برد، هشت تساوی و هشت باخت را ثبت کند و با کسب ۳۸ امتیاز حتی با احتساب کسر سه امتیاز منفی به‌طور موقت در رده ششم قرار گرفت و ملوان بندرانزلی نیز با ۱۰ برد، ۱۰ تساوی و هفت باخت و کسب ۴۰ امتیاز در رتبه پنجم جدول رقابت‌ها لیگ برتر ایستاد.

صنعت‌مس رفسنجان ۱ - سپاهان اصفهان ۱

تیم‌های فوتبال مس رفسنجان و سپاهان اصفهان عصر روز گذشته _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ از ساعت ۱۷:۵۰ در چارچوب هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران جام موسوم به خلیج‌فارس در ورزشگاه شهدای مس به‌مصاف یکدیگر رفتند و به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

سپاهان مسابقه را بهتر آغاز کرد و موفق شد روی یک کار تیمی دفاع حریف را غافلگیر کند و با پاس آریا یوسفی که در دهانه دروازه خالی به کاوه رضایی رسید، گل اول را در دقیقه دهم ثبت کند. از این دقیقه به بعد بازی به تعادل کشیده شد و هر دو تیم که با بازی‌سازی سعی داشتند به دروازه تیم مقابل برسند، موقعیت‌های بسیار خوبی را ایجاد کردند، اما تا پایان نیمه اول برتری سپاهان در ورزشگاه شهدای مس پابرجا ماند.

صدر جدول موقتا به رنگ قرمز درآمد / خیز بلند تراکتور برای عبور از سپاهان

با شروع نیمه دوم این مس بود که بهتر کار کرد و موفق شد در دقیقه ۶۰ روی یک کار تیمی و تعویض منطقه بازی با ضربه سر شیرجه‌ای جلال‌الدین علی‌محمدی که در بازی رفت هم مقابل تیم سابقش گل زده بود، به گل تساوی دست پیدا کند. پس از این گل هم هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند که دو موقعیت رضا اسدی ویژه‌تر از سایر بازیکنان بود اما حامد لک مقابل این ضربات ایستادگی کرد تا یک امتیاز برای میزبان باقی بماند. در سوی مقابل هم تیم مس رفسنجان چند موقعیت خوب داشت که واکنش‌های پیام نیازمند مانع از باز شدن دروازه‌اش شد.

نخستین تقابل محرم نویدکیا با تیم سابق خود (سپاهان) برنده‌ای نداشت. شاگردان مورایس با توقف در رفسنجان، دیگر هیچ شانسی برای کسب قهرمانی ندارند. گلزنی جلال‌الدین علی‌محمدی که تا پیش از پیوستن به مس در تیم سپاهان حضور داشت نکته جالب این بازی بود.

صنعت‌مس رفسنجان با این تساوی ۳۲ امتیازی شد و در رتبه دهم قرار گرفت و در سوی مقابل سپاهان با از دست دادن دو امتیاز نتوانست از امتیاز ۴۸ بالاتر برود و در صورت پیروزی تراکتور در بازی هفته آینده و توقف مقابل حریف بعدی‌اش، جایگاه سومی را به حریف تبریزی واگذار کند.

هوادار تهران ۰ - پرسپولیس تهران ۲

تیم‌های فوتبال هوادار و پرسپولیس تهران عصر روز گذشته _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ از ساعت ۱۸:۲۰ در چارچوب هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران جام موسوم به خلیج‌فارس در ورزشگاه خالی از تماشاگر پاس قوامین به‌مصاف یکدیگر رفتند و پرسپولیس این بازی را به‌سود خود به پایان رساند.

علیرضا حقیقی (۴۱- آرشا شکوری)، مجتبی لطفی، مرتضی منصوری، امین پورعلی، مهدی گودرزی (۴۶- ادریس رحمانی)، امین قاسمی‌نژاد (۷۷- امیرحسین بهادر)، محسن سفیدچغایی، بابک مرادی (۸۳- مهدی عبدی)، داریوش شجاعیان (۷۷- فرهاد زاوشی)، محمد عباسی و کریم اسلامی بازیکنان هوادار تهران مقابل پرسپولیس بودند.

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر (۹۰- ابوالفضل بابایی)، مسعود ریگی، سینا اسدبیگی، اوستون اورونوف (۷۸- سعید صادقی)، مهدی ترابی (۸۸- محمد خدابنده‌لو)، امید عالیشاه (۷۸- وحید امیری) و عیسی آل‌کثیر (۸۸- وحدت حنانوف) برای پرسپولیس به‌میدان رفتند.

در دقیقه ۱۴ و روی توپ‌ربایی بازیکنان پرسپولیس، مهدی ترابی صاحب توپ شد و با پاسی در عمق امید عالیشاه را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و این بازیکن ابتدا توپ را کنترل کرد و با چشمانی باز پاس رو به جلویی برای عیسی آل‌کثیر فرستاد تا این بازیکن دروازه خالی هوادار را باز کند و حساب کار یک بر صفر به سود پرسپولیس شود. با این گل تعداد گل‌های آل‌کثیر در فصل بیست و سوم به عدد هفت رسید.

صدر جدول موقتا به رنگ قرمز درآمد / خیز بلند تراکتور برای عبور از سپاهان

بازیکنان پرسپولیس از دقیقه ۳۰ به بعد تسلط بیشتری بر بازی داشتند در فاصله دقایق ۳۳ و ۳۴ دو موقعیت ۱۰۰ درصدی گل برای این تیم شکل گرفت که ابتدا عیسی آل‌کثیر در مصافی تک‌به‌تک با علیرضا حقیقی با ضربه‌ای چیپ قصد داشت تا دروازه هوادار را برای دومین مرتبه باز کند که ناکام ماند و در ادامه، اورونوف بار دیگر با حقیقی تک‌به‌تک شد که ضربه پای چپ وی به شکل خطرناکی از کنار دروازه هوادار به بیرون رود.

درحالی‌که بازیکنان پرسپولیس در نیمه دوم هم همانند نیمه اول فرصت‌های زیادی را برای گلزنی داشتند که آن‌ها را از دست دادند، در دقیقه ۷۴ و روی حرکت مهدی ترابی، توپ به دانیال اسماعیلی‌فر رسید و شماره ۱۱ قرمزها با پاسی در عرض آل‌کثیر را صاحب توپ کرد و مهاجم پرسپولیس با ضربه‌ای محکوم گل دوم خود و پرسپولیس را در این بازی به ثمر رساند.

در ادامه موقعیتی روی دروازه‌ها به‌وجود نیامد تا بازی با نتیجه دو بر صفر به سود پرسپولیس به پایان برسد. سرخ‌های پایتخت با این پیروزی ۵۹ امتیازی شدند و با یک بازی بیشتر نسبت به استقلال تهران در صدر جدول قرار گرفتند و تیم فوتبال هوادار تهران هم با ۲۹ امتیاز در مکان یازدهم جدول باقی‌ماند.

آلومینیوم اراک ۱ - صنعت‌نفت آبادان ۱

تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و صنعت‌نفت آبادان عصر روز گذشته _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ از ساعت ۱۹:۲۰ در چارچوب هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران جام موسوم به خلیج‌فارس در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به‌مصاف یکدیگر رفتند و به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

احمد گوهری، احسان قهاری، مهدی لیموچی، امین جهان‌کهن، سیدمهران موسوی، یونس اکبرپور، بهروز نوروزی‌فرد، عارف حاجی‌عیدی، محمدمهدی لطفی، محمدامین کاظمیان و شروین بزرگ بازیکنان آلومینیوم در بازی امروز بودند.

برای صنعت‌نفت هم مصطفی ناییج‌پور، عرفان قهرمانی، علی یوسف، حسین شنانی، طالب ریکانی، پیام پارسا، تراوالی بوباکار، میثم تهی‌دست، فرشاد محمدی‌مهر، محمدصادق بارانی و امیرمحمد پناه به‌میدان رفتند.

صدر جدول موقتا به رنگ قرمز درآمد / خیز بلند تراکتور برای عبور از سپاهان

شاگردان سیدمجتبی حسینی در تیم فوتبال آلومینیوم اراک به‌دنبال حفظ جایگاه خود و صعود در جدول لیگ برتر بودند و آبادانی‌ها نیز به‌دنبال آن بودند تا امیدهای‌شان را برای بقا در لیگ برتر همچنان حفظ کنند.

در شرایطی که بازی به دقایق پایانی نیمه نخست نزدیک می‌شد، ارسال زمینی بوباکار تراوالی با ضربه حسین شنانی به گل اول این بازی تبدیل شد تا نفتی‌ها نیمه نخست را با برتری یک بر صفر به رختکن بروند.

اما در شروع نیمه دوم و در دقیقه ۵۰، شروین بزرگ کار را به تساوی کشاند تا شادی هواداران صنعت‌نفت آبادان دوام چندانی نداشته باشد. با این نتیجه آلومینیوم اراک با ۳۵ امتیاز در رده هشتم باقی ماند و صنعت‌نفت آبادان نیز با ۲۰ امتیاز در انتهای جدول لیگ برتر به کار خود در این هفته پایان داد.

تراکتور تبریز ۲ - گل‌گهر سیرجان ۰

تیم‌های فوتبال تراکتور تبریز و گل‌گهر سیرجان عصر روز گذشته _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ از ساعت ۱۸:۵۰ در چارچوب هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران جام موسوم به خلیج‌فارس در ورزشگاه یادگار امام یا همان سهند تبریز به‌مصاف یکدیگر رفتند که تراکتور با دو گل میهمان خود را شکست داد.

حسین پورحمیدی، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده (کارت قرمز)، صفا هادی (کارت زرد)، سیدمهدی حسینی، گوستاوو واگنین (۶۶- امیرحسین حسین زاده)، ریکاردو آلوز، مهدی هاشم نژاد (کارت زرد)، محمد نادری (کارت زرد)، عارف آقاسی و رحمان جعفری بازیکنان تراکتور تبریز در بازی روز گذشته بودند.

همچنین محمدرضا اخباری، سیدابوالفضل رزاق‌پور، علیرضا علیزاده، علیرضا کوشکی (۶۸، مسعود زائر کاظمینی)، مهدی تیکدری‌نژاد (کارت زرد)، مسیح زاهدی، سعید سحرخیزان، روبرتو تورس، سامان فلاح (کارت قرمز)، احمدرضا زنده‌روح و قائم اسلامی‌خواه بازیکنان گل‌گهر سیرجان مقابل تی‌تی‌ها بودند.

صدر جدول موقتا به رنگ قرمز درآمد / خیز بلند تراکتور برای عبور از سپاهان

در نیمه اول برخلاف جریان بازی و در شرایطی که شاگردان اوزینیدوس حملات بی‌شماری را روی دروازه تراکتور برنامه‌ریزی کرده بودند، نفوذ حسینی با خطای رزاق‌پور همراه شد تا داور بازی به سود این تیم اعلام پنالتی کند و گوستاوو گل اول بازی را به ثمر برساند. دقایقی بعد از آن باز هم مدافعان گل‌گهر در یارگیری اشتباه کردند و این بار خطای مهدی تیکدری یک پنالتی دیگر به تراکتور هدیه کرد که البته این بار رحمان جعفری پشت توپ ایستاد و موفق شد گل دوم بازی را به ثمر برساند.

در نیمه دوم بازیکنان تیم میهمان عملکرد تهاجمی نیمه اول خودشان را ادامه دادند و قصد داشتند هر طور که هست گل‌های خورده را جبران کنند که در این مسیر ناکام بودند و بازی با نتیجه دو بر صفر به پایان رسید.

با این پیروزی تراکتور با ۴۷ امتیاز در رده چهارم جدول باقی ماند و اختلافش را با سپاهان به یک امتیاز رساند. گل‌گهر سیرجانی که برای بازگشت به رتبه ششم نیازمند سه امتیاز این بازی بود، حالا با ۳۶ امتیاز در رده هفتم جدول باقی‌ماند تا در ادامه فصل به‌دنبال تصاحب دوباره رتبه ششم باشد.

کد خبر 752764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.