ضرورت توسعه زیرساخت‌های امدادی در مناطق سخت‌گذر کردستان

استاندار کردستان بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های امدادی هلال احمر در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی هلال احمر کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه _شنبه بیست‌دوم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرعامل، کارکنان و جوانان عضو جمعیت هلال احمر استان کردستان اظهار کرد: عضویت در هلال احمر، در حوزه‌های امدادی، خدماتی به ویژه حوزه جوانان که در راستای تربیت و آموزش جوانان گام برمی‌دارد بسیار مبارک است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر کردستان در همه شرایط سخت، سرما و گرما، دور از خانواده با موفقیت و به خوبی پای کار بوده و این توفیقات برجسته قابل تقدیر است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: جوانان مشتاق به فعالیت در هلال احمر هستند که ضروری است فراتر از توان و دستورالعمل‌ها برای این جوانان در راستای تربیت، آموزش و توانمندسازی برنامه‌ریزی و فعالیت‌های متنوعی را تعریف و اجرا کرد.

زارعی‌کوشا بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های امدادی هلال احمر کردستان نیز در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر استان تأکید کرد.

ساخت ۶ پایگاه امدادی جدید در کردستان

پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز اظهار کرد: هلال‌احمر استان تا سال‌های گذشته ۱۰ پایگاه امدادی داشته است که با حمایت مسئولان توانستیم شش پایگاه دیگر را نیز به امداد و نجات جاده‌ای استان اضافه کنیم و با کمک خیران تجهیزات لازم فراهم شده که بزودی افتتاح می‌شوند.

وی افزود: در سال گذشته ۱۰۵ نفر از نجاتگران هلال احمر استان همزمان با سراسر کشور جذب شدند و هلال احمر استان در اربعین حسینی، امداد و نجات نوروزی و زمستانی فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه حوزه آموزش، حوزه‌ای بسیار فعال و موردنیاز امروز جامعه است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۳۶۰۹ مورد آموزش همگانی، ۷۹۲ آموزش امدادی نیروهای مسلح، ۱۰۵۶ نفر آموزش مبتنی بر نیازهای محلی و بیش از ۵۰ هزار نفر آموزش در نقاط مختلف استان برگزار شده است.

جلالی با اشاره به فعالیت حوزه درمان و توانبخشی، گفت: در مرکز فیزیوتراپی هلال‌احمر به ۷۸۶ نفر در مرکز سقز و ۱۲۰۰ نفر در مرکز سنندج خدمات درمانی ارائه شده و همچنین در مرکز ارتوپد فنی سقز به ۱۴۰ نفر و در مرکز سنندج به ۵۲۵ نفر خدمات ارائه شده و برای ۱۵۰۰ نفر از حجاج نیز واکسیناسیون و معاینات پزشکی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه داوطلبان، ۲۰ کاروان سلامت اجرا شده و ۶۰۰ بیمار از تجهیزات بانک امانات پزشکی بهرمند شدند، افزود: حدود چهار میلیارد تومان کمک بلاعوض به بیماران نیازمند بر اساس مدارک پزشکی کمک شده و در ایام نوروز سال جاری نیز ۱۰۴۶ بسته بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در سال گذشته، اولین دبیرخانه کارآفرینی جمعیت هلال احمر به استان کردستان داده شد که در چهار مرحله آموزش کارآفرینی و کسب و کارهای خانگی برای ۱۵۰۰ نفر که بیشتر دختران بالای ۳۰ سال تحت پوشش کمیته امداد بودند به میزبانی کردستان برگزار شد.

جلالی در حوزه فرهنگی فعالیت‌های چشمگیری همچون ۳۲ برنامه همایشی و آموزشی، اردوهای زیارتی، اردوی جوانان به مشهد، پشتیبانی از برنامه‌های ملی و مذهبی در مناسبت‌ها نیز برگزار شده است.

کد خبر 752697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.