بارش‌های رگباری کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: از امشب شاهد افزایش ناپایداری در سطح منطقه هستیم که با نفوذ سامانه بارشی تا بعدازظهر سه‌شنبه شرایط برای رگبارهای بهاره در استان وجود دارد.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: پیرو هشدار هواشناسی سطح زرد شماره پنج، از امشب شاهد افزایش ناپایداری در منطقه هستیم که با نفوذ سامانه بارشی تا بعدازظهر سه شنبه شرایط برای رگبارهای بهاره وجود دارد.

وی افزود: بارش‌ها روز یکشنبه به صورت پراکنده و نقطه‌ای و برای روز دوشنبه با تقویت سامانه، انتظار رگبار و رعد و برق در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ را برای کل استان داریم.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: در روزهای یکشنبه و سه شنبه سرعت وزش باد شدید و قابل توجه پیش بینی می‌شود و احتمال خیزش گردوخاک محلی و مهاجر نیز وجود دارد.

پناهی خاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی طی امروز و فردا افزایش دمای شبانه‌روزی را خواهیم داشت و از روز دوشنبه کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته قاملو قروه، با صفر درجه سردترین نقطه استان بود و سلین سروآباد نیز با ۲۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه را به خود اختصاص داد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: سنندج، مرکز استان کردستان نیز دمایی بین هفت تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد را تجربه کرد.

کد خبر 752555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.