ارزش صادرات فناورانه به ۲ میلیارد دلار رسید

رئیس‌جمهور گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور ۲ برابر شده و ارزش صادرات فناورانه در سال گذشته به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز _ جمعه بیست و یکم اردیبهشت_ در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید اظهار کرد: تمام تلاش دولت حفظ روند رو به رشد اقتصادی در کشور است.

وی افزود: دولت در مسیر حل مشکلات اقتصادی کشور و رشد شاخص‌های اقتصادی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و معتقد هستیم با وجود دشمنی‌های متعدد و موانع داخلی و خارجی، برای حل تمام مشکلات در کشور ظرفیت‌های لازم وجود دارد.

رئیس‌جمهور گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور به دو برابر رسیده و ارزش صادرات فناورانه در سال گذشته به دو میلیارد دلار رسیده است.

وی به افزایش ۳ برابری یارانه دهک اول اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم خدمات اساسی برای اقشار کم درآمد به‌صورت رایگان ارائه شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه سیاست دولت حفظ کرامت مردم است، ادامه داد: تلاش ما این است که افراد توانمندسازی شده و از دایره حمایت نهادها خارج شوند.

وی با بیان اینکه معیشت مردم نباید به نرخ ارز گره بخورد، گفت: تلاش کردیم با توزیع کالابرگ، حمایت از اقشار مختلف را بدون تولید تورم و افزایش نقدینگی به نتیجه برسانیم.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: بهبود حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان به نسبت افزایش تورم، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، بهبود شاخص‌های سلامت و توسعه امکانات درمانی و بیمارستانی از مهم‌ترین اقدامات دولت در دو سال و نیم گذشته است.

آیت الله رئیسی تلاش دشمن را ناامید سازی جامعه دانست و گفت: دولت با تلاش در عرصه بهبود وضعیت کشور، این تلاش را خنثی خواهد کرد چرا که مردم وقتی تلاش مسئولان را مشاهد کنند به وضعیت امیدوار خواهند شد.

کد خبر 752232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.