ماموریت بازرسان املاک برای شناسایی خانه‌های خالی در کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از شناسایی خانه‌های خالی از طریق بازرسان املاک از هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رامین الماسی امروز _ پنجشنبه بیستم اردیبهشت _ پیرو جلسه اخیر در وزارت متبوع و همچنین مصوبات آخرین جلسه کنترل بازار املاک استان، اظهار کرد: واحدهای خالی در حال شناسایی است و از هفته آینده بازرسی املاک هم در سطح شهر آغاز خواهد شد.

وی افزود: با تأکید وزیر راه و شهرسازی، با احتکار مسکن برخورد می‌کنیم و بر اساس قانون، خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تعدادی از مالکان مشخصات خود را در سامانه املاک تکمیل و یا تصحیح اطلاعات مالکیت خود و ساکنان واحدهایشان اقدام کرده‌اند و برخی دیگر هیچ اقدامی انجام ندادند که پس از بررسی مجدد، نهایی شده است و توسط وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند.

الماسی با توصیه به دارندگان واحدهای خالی در استان به منظور تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر و عرضه آن‌ها به بازار مسکن، گفت: عرضه این واحدها به بازار می‌تواند ضمن تعدیل قیمت مسکن و اجاره‌بها موجب معافیت مالیاتی مالکان شود، در غیر این صورت اگر این واحدها برای سال بعد خالی بماند میزان مالیات در نظر گرفته شده دو برابر خواهد شد.

وی به مالکان استان توصیه کرد تا هرچه سریع‌تر نسبت به خود اظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir اقدام کنند.

کد خبر 752045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.