نخستین انتخابات هوشمند جهان در استونی اجرا می‌شود

استونیایی‌ها بر اساس قانونی جدید می‌توانند از طریق تلفن‌های هوشمند خود در فرایند رأی‌گیری شرکت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پس از تصویب قانونی در پارلمان کشور استونی (Riigikogu) برای تعیین استانداردهای فرایند رای‌دهی، شهروندان استونی به‌زودی می‌توانند از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود همچون تلفن‌ها و تبلت‌ها رأی دهند، با این حال فرصت برای کسانی که مشتاق امتحان این رویکرد در انتخابات پارلمان اروپا هستند، تا ماه اکتبر محقق نیست.

رأی‌گیری برخط از سال ۲۰۰۵ برای استونیایی‌ها در دسترس بوده و این کشور را در این زمینه پیشگام کرده است، با این حال، رأی‌گیری الکترونیکی تنها یک موضوع مقرراتی بود که توسط کمیته ملی و سرویس انتخابات ایالتی کنترل می‌شد.

انتخابات هوشمند برای نخستین بار در استونی اجرا می‌شود

اکنون اصلاحات جدید در قانون انتخابات این کشور، با در نظر گرفتن تحلیل دیوان عالی از مشکلات رأی‌گیری الکترونیکی که تاکنون با آن مواجه شده بود، این مقررات را به قانون تبدیل می‌کند.

به نظر می‌رسد این اصلاحات قانونی احتمالاً استونی را به نخستین کشور در جهان تبدیل می‌کند که اجازه رأی‌گیری از طریق تلفن هوشمند را می‌دهد؛ امری که مدت‌ها انتظار می‌رفت در آینده به یک رویه رایج تبدیل شود و با ظهور فناوری در عمل در هر جنبه‌ای از زندگی روزمره گنجانده شود.

تغییرات قانونی پیش‌شرط‌هایی را برای استفاده از هویت هوشمند Smart-ID برای شناسایی ایجاد می‌کند که امکان استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه را فراهم می‌کند. این اقدام استونی گام جدیدی در راستای تحقق هدف شهروند دیجیتال فراهم می‌کند.

انتخابات هوشمند برای نخستین بار در استونی اجرا می‌شود

کد خبر 751946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.