برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»

روانشناس و فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم با اشاره به برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان گفت: در سراسر جهان در خصوص موضوع آگاهی‌بخشی و پذیرش بیماری اوتیسم فعالیت می‌شود.

امیرسالار شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان اظهار کرد: اختلال اوتیسم با توجه به اینکه علتی مشخص و درمان قطعی ندارد، در سراسر جهان در خصوص موضوع آگاهی‌بخشی و پذیرش بیماری اوتیسم فعالیت می‌شود و ایران نیز از این قائده مستثنی نیست و فعالیت‌های خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان برای نخستین بار افزود: تعداد دونده و ورزشکار با ماهیت فرهنگ و ورزش، با بر تن داشتن پیراهن‌هایی که بر آنها طرح‌های کودکان اوتیسم نقش بسته بود و با شعار «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است» کنار یکدیگر دویدند.

روانشناس و فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم با بیان اینکه افزایش آگاهی عمومی جامعه هدف اجرایی شدن این طرح بوده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی این فعالیت از حدود سه ماه پیش انجام و زیرساخت‌های مورد نیاز آن فراهم شده است، همچنین ارتباط و هماهنگی با یک تیم ورزشی و تعداد زیادی ورزشکار انجام شد و با پیراهن‌های طراحی شده، این ورزشکاران در شهرهای دیگر و حتی شهرهای خارج از کشور نیز سفیران اوتیسم خواهند بود.

شریفی با اشاره به هماهنگی با هیئت ورزش‌های همگانی استان ادامه داد: با مساعدت باغ غدیر شهر اصفهان، این رویداد صبح روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت، برگزار شد و تعدادی از جوانان اوتیسم و سندروم داون و خانواده‌های آنها نیز در این جمع حضور داشتند.

وی با بیان اینکه برخی افراد از اوتیسم آگاهی نداشتند و با برگزاری این رویداد، به منظور کسب اطلاعات در خصوص این بیماری سوال کردند، گفت: امید است رویدادهای این چنینی ادامه‌دار باشد.

کد خبر 751116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.