حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: تاکنون هشت سد در استان کردستان سرریز شده و حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان به ۷۲ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، آرش آریانژاد با اشاره به بارش‌های مناسب اخیر اظهار کرد: حجم آب ذخیره پشت سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته و به ۷۲ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری ۴۲۰ میلی‌متر، متوسط بارندگی استان بوده است، افزود: در شهرستان مریوان با حدود ۱۰۰۰ میلی‌متر و بانه با ۸۰۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش نزولات آسمانی را شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به رواناب‌های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سدهای استان جاری شده، این امر منجر به سرریز هشت سد در کردستان شده است.

آریانژاد با اشاره به سامانه جدید بارشی که در راه استان است، تصریح کرد: نظر به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی استان کردستان برای روزهای دوشنبه، هفدهم و سه‌شنبه، هجدهم اردیبهشت سال جاری، با توجه به پیش‌بینی حجم بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سدهای استان به‌طور جدی خودداری کنند.

کد خبر 751013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
    1 0
    خدا یا هزار مرتبه شکر سپاس