۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ طی سال گذشته در این شهر خبر داد.

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم که در شهرها به سگ‌های بلا صاحب غذا ندهند، چراکه همین امر سبب افزایش این حیوانات می‌شود.

وی افزود: شهروندان می‌توانند این غذاها را به پناهگاه موجود روبه‌روی روستای سوارآباد ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری، در حال حاضر سه اکیپ زنده‌گیری مجهز به سلاح بیهوشی و قفس دارد که شبانه‌روز در سطح شهر اراک فعالیت می‌کنند.

فدوی از عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ طی سال گذشته در این شهر خبر داد و تصریح کرد: پنج منطقه خدمات شهری در اراک وجود دارد که این اکیپ‌ها در این پنج منطقه فعالیت می‌کنند، از شهروندان تقاضا می‌شود در مواقع اضطراری مشکلاتی که از سوی سگ‌های بلا صاحب برای آن‌ها پیش می‌آید را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند.

وی اضافه کرد: شهروندان در تماس با این سامانه، محدوده تردد این سگ‌ها را اطلاع دهند تا این موارد بعد از ثبت در سامانه، ابلاغ شود و اکیپ‌ها به مناطق اعلامی اعزام شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ قلاده سگ عقیم‌سازی شد، تصریح کرد: سال گذشته ماهانه به طور میانگین ۱۳۵ قلاده سگ زنده‌گیری شد که شامل سگ‌های نر و ماده و توله‌های شش ماهه بوده است و پس از جمع‌آوری و عقیم‌سازی واکسینه شدند.

فدوی ادامه داد: افرادی که در روستاها با مشکل این سگ‌ها مواجه هستند، باید این موضوع را با دهیاری در میان بگذارند چراکه این مورد در محدوده خدمات شهری اراک نیست و نمی‌توان اکیپ اعزام کرد.

وی تاکید کرد: مطابق مصوبه سال گذشته فرمانداری، مصوب شده است که دهیاران پیگیر این موضوع باشند و با قرارداد با اکیپ‌های خصوصی این جمع‌آوری را انجام دهند و سگ‌های جمع‌آوری شده را به پناهگاه شهرداری اراک انتقال دهند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: امسال نیز برنامه مبتنی بر فعالیت شبانه‌روزی اکیپ‌ها است تا بتوان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد، تلاش برای این است که در صورت موافقت، در سال جاری تعداد اکیپ‌ها را افزایش دهیم.

فدوی گفت: در سال‌های گذشته سه قبضه اسلحه بیهوشی دریافت شد که کمک زیادی به این زنده‌گیری در سطح شهر کرد و تعداد سگ‌های بلاصاحب نیز بسیار کمتر شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند غذایی که برای سگ‌ها در نظر گرفته‌اند را به پناهگاه موجود در روبه‌روی روستای سوار آباد ارائه دهند، افزود: این پناهگاه ۸۵۰۰ مترمربع مساحت دارد، با اتاق‌های جراحی و قرنطینه فعالیت می‌کند و اقدامات عقیم‌سازی و واکسیناسیون نیز در این پناهگاه انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک اظهار کرد: این سگ‌ها بعد از انجام اقدامات لازم و عقیم‌سازی، در مناطق دور از شهر رهاسازی و با ارائه مدارک لازم به گله‌داران واگذار می‌شوند.

کد خبر 750794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.