نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد

امام جمعه خمینی‌شهر بر نقش موثر مادران برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سید حسین محمودآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان ضمن تبریک و گرامیداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۳۶ سوره مبارکه نساء، چهار مورد مهم برای عاقبت بخیری و جلوگیری از گمراهی به ما معرفی می‌کند و آن ایمان به خداوند، ملائکه، کتاب‌های آسمانی، رسولان الهی و به آخرت است.

وی ادامه داد: اگر کسی به‌عنوان مربی، مسئول پایگاه بسیج یا دیگر مسئولیت‌ها می‌خواهد کار فرهنگی کند، باید بر این ۴ مورد کارکرده باشد تا موفق شده و نتیجه بگیرد.

امام جمعه شهرستان خمینی‌شهر افزود: در نتیجه هم خودمان و هم دیگران را به سعادت می‌رسانیم و به همین دلیل راهبردمان باید یاد دادن، تعلیم، آموزش احکام و معارف الهی باشد که محصول آن پرورش انسان‌های پاک و سالم شود.

حجت‌الاسلام محمودآبادی تصریح کرد: ما در دوران انقلاب عملکرد و نمونه‌ای برای این آیات و روایات نداشتیم و یا به ندرت داشتیم ولی دقت کنید در طول این سال‌ها و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود این همه دشمن، شهیدان زیادی هم هدیه کردیم که اگر زندگی تک تک آن‌ها را مطالعه کنیم، می‌بینیم آن‌ها نتیجه آموزش همین احکام و معارف الهی هستند.

وی افزود: اگر به شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید زاهدی و شهدای مدافع حرم که طی سال‌های اخیر به شهادت رسیدند دقت کنیم، می‌بینیم آن‌ها محصول تلاش‌های کسانی هستند که معارف و احکام دین را آموزش می‌دهند و نتیجه تلاش‌های آن‌ها انسان‌های مخلصی است که جانشان را در راه خدا فدا می‌کنند و برای دیگران الگو می‌شوند.

امام جمعه شهرستان خمینی‌شهر با تاکید بر جذب نوجوانان و جوانان در محله‌ها به ویژه در ایام فراغت تابستان عنوان کرد: باید به‌صورت آتش به اختیار جوانان را جذب کرد چرا که آن‌ها از نظر اعتقادی سالم هستند.

وی جذب فرزندان به سمت مسجد، بسیج و کسب معارف الهی را از جمله وظایف مادران متدین دانست و یادآور شد: اکنون وظیفه ما سنگین است چون دشمن بر روی فساد در میان بانوان و دیگر افراد جامعه برنامه‌ریزی کرده است و اگر از طریقی ورود کند، می‌تواند این فساد را جهشی کند و با توجه به نقش مادری، خانم‌ها در آینده نمی‌توانند فرزندان مؤمن تربیت کنند.

کد خبر 750268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.