سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ مصطفی طاهری امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت- ماه در همایش صنعت برق با اشاره به اینکه سال گذشته قانون مانع‌زدایی از صنعت برق در مجلس تدوین شد، اظهار کرد: برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ هزینه تولید برق ناترازی مالی نداشت و این ناترازی برق به دلیل اجرای این قانون رفع شد.

وی با اشاره به اینکه بدهی دولت به صنعت برق بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: سال گذشته در مجلس ویژه برای صنعت برق ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق چاپ شد تا بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرعت پیشرفت صنعت با پیشرفت سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی یکی نیست، گفت: سالیانه نیاز به مصرف گاز و برق داریم اما تولید متناسب با مصرف نیست و عقب‌ماندگی وجود دارد.

طاهری گفت: به عبارتی با دست خودمان سالانه ۲۵ درصد تولید به واسطه همین ناترازی‌ها که در نهایت با قطع برق و گاز انجام می‌شود، کم شده و به تعطیلی کارخانه منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه بهینه‌سازی در برق، نفت، گاز و حمل و نقل در کشور منابع خوبی در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: فعالان تولید باید از این منابع استفاده مناسب داشته باشند.

کد خبر 749844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.