واکنش دانشگاه کلمبیا به «مقاومت» دانشجویان/ معترضان تعلیق شدند!

دانشگاه کلمبیا پس از خودداری دانشجویان معترض حامی فلسطین از پایان دادن به تحصن، اقدام به تعلیق آنها کرد!

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از رویترز، پس از خودداری دانشجویان معترض حامی فلسطین از جمع‌آوری چادرهای برپاشده در محوطه دانشگاه کلمبیا، مقامات این دانشگاه شروع به تعلیق دانشجویان کردند.

این اقدام دانشگاه کلمبیا در حال آغاز شده است که تشکل دانشجویی «آیوی لیگ / ۸ دانشگاه پرآوازه خصوصی آمریکا) در بیانیه‌ای از به بن‌بست رسیدن مذاکرات پایان تحصن خبر داد.

نعمت مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از چند روز مذاکره بین سازمان‌دهندگان اعتراضات دانشجویان و مقامات دانشگاه، مدیریت موفق به متقاعد کردن معترضان برای جمع‌آوری چادرها نشده است. دانشجویان معترض در اعتراض گسترده به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دست به تحصن بی‌سابقه زده‌اند.

براساس گزارش رویترز، دانشگاه کلمبیا با ارسال نامه هشدار برای دانشجویان معترض، ضرب‌الاجلی را جهت جمع‌آوری چادرها تعیین کرده است. همچنین دانشجویان معترض ملزم به امضای فرمی شده‌اند که مقرر می‌کند مشارکت آنها در اعتراضات، به تعلیق و در نهایت رد صلاحیت آنها برای اتمام ترم منجر خواهد شد.

بِن چانگ، یکی از سخنگویان دانشگاه کلمبیا گفت: به عنوان بخشی از فاز بعدی تلاش‌ها در راستای حصول اطمینان از امنیت محوطه دانشگاهی، شروع به تعلیق دانشجویان کرده‌ایم.

با وجود این تهدیدها، دانشجویان معترض گفته اند که چادرهار اعتراضی را جمع نخواهند کرد مگر آنکه مقامات دانشگاه سه خواسته آنها را برآورده کند: تحریم و عدم سرمایه گذاری در نهادهای صهیونیستی، شفافیت در امور مالی دانشگاه و ابقاء و تبرئه اساتید و دانشجویانی که به دلیل شرکت در اعتراضات، اخراج شده‌اند.

صدها دانشجوی حامی فلسطین، از چند روز پیش در دانشگاه‌های سراسر آمریکا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این باریکه، دست به اعتراض، تحصن و تجمع زده‌اند و با «چفیه» در گوشه‌وکنار محوطه دانشگاه‌ها تجمعات اعتراضی برپا کرده و شعارهایی با مضمون «افشا! تحریم!» سر داده‌اند.

کد خبر 749454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.