آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است و نقش اصلی در زمینه پرورش و شکوفایی ابعاد علمی، اخلاقی، جسمی و روحی فرزندان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، ابوالفضل رفیعی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه آموزش و پرورش در زمینه تعلیم و تربیت نقش بسیار ارزشمندی دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است و نقش اصلی در زمینه پرورش و شکوفایی ابعاد علمی، اخلاقی، جسمی و روحی فرزندان و آینده‌سازان این کشور برعهده معلمان است.

وی افزود: در اندیشه ناب و اصیل اسلامی، معلمان و اساتید به عنوان سرمایه‌های عظیم اجتماعی هستند که با تلاشی دل‌سوزانه، خالصانه و سرشار از حس وظیفه‌شناسی در کنار تعلیم و تربیت، در مسیر ترویج ارزش‌های انسانی و اسلامی و نیز تقویت هویت ملی قدم برداشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تاکید براینکه زیرساخت اصلی اجتماع از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و ریشه پیشرفت و اقتدار کشور در زمینه‌های علمی، فناوری، پزشکی و دفاعی نیز به این نهاد برمی‌گردد، افزود: جامعه مرهون معلمان متعهد، مسئولیت‌پذیر و فداکار است، ضمن اینکه توجه و اهمیت دادن به آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری برای تربیت نسل آینده و ساخت کشوری پیشرفته و قوی است.

وی با تاکید بر نقش بارز همه معلمان به‌ویژه بانوان معلم در تربیت و تقویت مبانی اعتقادی و هویتی دانش‌آموزان، آن را حاصل کار جمعی تمام ارکان آموزش و پرورش و مدارس و تک‌تک معلمان دانست.

رفیعی با بیان اینکه دولت سیزدهم از بدو تشکیل برای رفع مشکلات فرهنگیان به‌ویژه تعالی شأن و منزلت معلم در جامعه تلاش می‌کند، گفت: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی بود که در این راستا و تحقق عدالت به انجام رسید.

کد خبر 749401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.