آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در میانه و شبستر

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه میانه و شبستر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند سال گذشته در ۱۳ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی برگزار شد و ۵۱۲ نامزد برای تصدی ۱۹ کرسی در استان با هم رقابت کردند که ۱۳ نفر به طور مستقیم در دور اول راهی مجلس شدند و ۱۲ نفر نیز برای تعیین شش نماینده سه حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، میانه و شبستر به دور دوم راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی _بیست‌ویکم اردیبهشت_ در ۲۱ حوزه و با رقابت ۸۸ نامزد راه یافته به این مرحله برگزار می‌شود. نامزدهای راه یافته به این مرحله از ساعت ۸:۰۰ روز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت _تا ساعت ۸:۰۰ _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ فرصت دارند تا برنامه‌های خود را در قالب تبلیغات انتخاباتی ارائه کنند.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که از ۱۳ حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» شش نفر، «میانه» دو نفر و حوزه‌های «شبستر»، «اهر و هریس»، «بستان‌آباد»، «بناب»، «مرند و جلفا، «سراب»، «کلیبر، خداآفرین و هوراند»، «مراغه و عجب شیر»، «ملکان و لیلان»، «ورزقان» و «هشترود و چاراویماق» هرکدام یک نفر انتخاب و راهی مجلس می‌شوند.

در حوزه انتخابیه میانه مریم عبدالهی با به دست آوردن اعتماد ۲۱ هزار و ۴۶۹ نفر در دور نخست راهی مجلس شد و مهدی اسماعیلی با کسب ۱۱ هزار و ۴۵۷ رای و سیدمرتضی حسینی با کسب ۱۱ هزار و ۶۳ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند تا دیگر نماینده این حوزه از بین این دو نامزد انتخاب و راهی مجلس شود.

انتخابات در حوزه انتخابیه شبستر نیز به دور دوم کشیده شد و محمود طاهری و حسن غیاثی به ترتیب با کسب هفت هزار و ۸۲۶ رای و ۶ هزار و ۹۹۱ رای برای راهیابی به مجلس با هم رقابت خواهند کرد.

مهدی اسماعیلی

مهدی اسماعیلی در میانه آذربایجان شرقی متولد شد و دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ است.

آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در میانه و شبستر

رئیس گروه تحقیقات اداره کل آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه کندوان شهرستان میانه، معاون پژوهشی و برنامه ریزی مدیرکل آموزش وپرورش استان آذربایجان شرقی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی و عضو گروه ویرایش اطلس اجتماعی وزارت کشور از جمله سوابق اجرایی وی است.

وی با کسب ۱۱ هزار و ۴۵۷ رای در جایگاه دوم قرار گفت و به عنوان نفر نخست به دور دوم در حوزه انتخابیه میانه راه یافت.

سید مرتضی حسینی

سید مرتضی حسینی متولد ۱۳۴۴، فارغ التحصیل علوم سیاسی است، معاونت هماهنگی و امور اجرایی سازمان تعزیرات حکومتی کشور و مدیرکل پیشگیری مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در کارنامه وی دیده می شود.

آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در میانه و شبستر

وی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی که در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، با کسب ۱۲ هزار و ۲۹ رای، از حوزه انتخابیه میانه به مجلس راه یابد. سیدمرتضی حسینی در دور نخست انتخابات مجلس دوازدهم نیز با کسب ۱۱ هزار و ۶۳ رای به دور دوم انتخابات راه یافت و در این مرحله با مهدی اسماعیلی رقابت می‌کند.

حوزه انتخابیه شبستر

محمود طاهری و حسن غیاثی در حوزه انتخابی شبستر که یک کرسی در مجلس دارد رقابت تنگاتنگی برای راهیابی به مجلس دوازدهم دارند و به ترتیب با کسب ۷۸۲۶ رای و ۶۹۹۱ رای به دور دوم رسیدند و در این مرحله نیز با هم رقابت خواهند کرد.

آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در میانه و شبستر

کد خبر 749336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.