نجات ۴۸۳ نفر از حریق و حوادث توسط آتش‌نشانان اصفهان/ ثبت بیش از ۱۶ هزار مزاحمت تلفنی

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: آتش‌نشانان اصفهانی ماه گذشته در اجرای ماموریت‌های خود موفق شدند جان ۴۸۳ نفر از شهروندان گرفتار در حوادث و آتش‌سوزی‌ها را نجات دهند.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در فروردین سال جاری ۴۷ هزار و ۵۹۷ مورد تماس با سامانه همیشه پاسخگوی ۱۲۵ برقرار شده است که منجر به ۹۷۲ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی اطفا و امداد و نجات در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‎‌گانه شهر اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۶۸ مورد حریق بوده است که در آمار مقایسه‌ای همین ماه در سال گذشته که ۳۵۴ مورد حریق داشتیم و آمارها افزایش چهار درصدی را نشان می‌دهد، افزود: در این مدت آمار حریق خودرو ۴۷ مورد بود و شاهد کاهش ۱۳ درصدی هستیم، همچنین ۳۹ مورد حریق منازل، ۳۰ مورد مراکز صنعتی و تجاری اتفاق افتاد و دیگر موارد اعلامی از سوی شهروندان از جمله حریق در فضای سبز، درختان و ضایعات ۱۸۱ مورد بود که نسبت به مدت مشابه ۱۲ درصد افزایش را شاهد هستیم.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در فروردین سال گذشته ۴۰۹ مورد حوادث مختلف از جمله تصادفات با ۵۸ مورد داشتیم که نسبت به آمار سال جاری ۱۷ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: محبوسی در اماکن و آسانسورها ۱۰۰ مورد و سقوط از ارتفاع و دیگر عوامل اعلامی همچون مهار یا نجات حیوانات و حوادث کوه گزارش شده است که در مجموع ۴۰۹ مورد و کاهش هفت درصدی نسبت به فروردین سال گذشته را شاهد هستیم.

شریعتی با بیان اینکه در این مدت ۱۹۵ مورد تماس‌منجر به اعزام برای ارائه خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان گزارش شد که اقدامات لازم انجام شد، تصریح کرد: تعداد ۴۸۳ مورد نجات‌یافته حریق و حوادث در فروردین ۱۴۰۳ و چهار مورد فوت در حوادث داشتیم که نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد کمتر بوده است.

وی با اشاره به تماس‌های اشتباه و مزاحمت‌های تلفنی با سامانه ۱۲۵ گفت: ۱۶ هزار و ۸۴۰ مورد از این قبیل تماس‌ها در فروردین سال جاری با این سامانه برقرار شده است؛ درواقع روزانه بیش از ۵۰۰ مورد تماس این چنینی داشته‌ایم که از شهروندان درخواست می‌کنیم از شوخی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی پرهیز کنند، چرا که سرمایه انسانی و هزینه‌ها به سمت حادثه‌ای می‌رود که در واقع وجود ندارد.

کد خبر 749044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.