برقراری بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان با بهزیستی استان البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ۵۱ هزار و ۲۰۰ مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ در سال گذشته ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، وجیهه محمدی‌فلاح صبح امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ از ارائه خدمات مشاوره حضوری به ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر طی یکسال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این خدمات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاوره‌ای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی خانوادگی در راستای ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و ۳۱ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، ۵۱ هزار و ۱۲۰ مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ به منظور فوریت دسترسی آحاد مردم به خدمات مشاوره‌ای انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی مشاوره‌ها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.

محمدی‌فلاح با اشاره به اینکه همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است، تصریح کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس‌گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس‌گیرندگان و گوناگونی مشکلات آن‌ها، ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان‌شناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.

کد خبر 746512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.