نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان است

امام جمعه ایلام گفت: بسیاری از فرهنگ‌های گذشته ایلام در حال فراموشی است؛ بنابراین نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار برای اشتغال و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی‌تبار- امروز شنبه یکم اردیبهشت- در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: استان ایلام در مقابل آداب و رسوم کردی دیگر مناطق منفعل قرار گرفته است، در ایام نوروز نیز شاهد برگزاری بعضی مراسم بودیم که به فرهنگ کردی ایلامی شباهت نداشت.

وی افزود: لباس‌ها، آئین‌ها و واژه‌هایی که در حال حاضر در استان ایلام ترویج داده می‌شود، با فرهنگ کردی ایلام تفاوت دارد.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: نخبگان و شورای فرهنگ عمومی استان ایلام از ورود این فرهنگ‌های وارداتی به استان جلوگیری کنند.

کریمی‌تبار اضافه کرد: آداب و رسوم استان ایلام باید احیا شود که این اجرای این امر مهم وظیفه نخبگان فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی است.

وی ادامه داد: در استان ایلام بیش از ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری، نیازمند فرهنگ کار هستیم، ظرفیت‌های زیادی در استان ایلام مثل صنایع‌دستی وجود دارد که باید فرهنگ کار از درون خانواده‌ها شروع شود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: بسیاری از فرهنگ‌های گذشته ایلام در حال فراموشی است، نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار برای اشتغال و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان است، جوان وقتی بیکار باشد اسیر فضای مجازی می‌شود.

کریمی‌تبار با بیان اینکه دشمن روی مسئله حجاب و عفاف سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: دشمن لباس‌هایی ترویج می‌دهد که با آداب و رسوم ایرانی تفاوت دارد بنابراین برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی باید تلاش کرد زیرا مسئله حجاب و عفاف نیازمند فرهنگ‌سازی است.

کد خبر 746341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.