نوسازی نیمی از ناوگان اورژانس تا پایان سال / عملیات امدادرسانی این سازمان هوشمندسازی شد

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: حدود ۳ هزار دستگاه آمبولانس فرسوده شده و از رده خارج است، سال گذشته ۷۰ دستگاه آمبولانس توسط نهادهای بین‌المللی و خیران تهیه شد، همچنین تا اردیبهشت امسال ۲۰۰ خودروی جدید به ناوگان اضافه می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۳ نیز برنامه داریم تا ۱۵۰۰ آمبولانس به سازمان اضافه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان اورژانس کشور، جعفر میعادفر درباره مهم‌ترین اقدامات سازمان اورژانس کشور در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: سال گذشته برای نخستین‌بار اعتباربخشی پایگاه‌های اورژانس کشور در دستور کار قرار گرفت و هم‌زمان با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، وضعیت این پایگاه‌ها نیز، درجه‌بندی شدند، در ابتدای سال گذشته، دانشگاه‌های علوم پزشکی ما به صورت خوداظهاری شرایط را عنوان می‌کردند، اما به‌تدریج شاخص‌هایی مشخص و بر اساس آن مراکز ارزیابی شد.

وی افزود: به این ترتیب امسال، وضعیت دانشگاه‌ها به خود آن‌ها اعلام شد و توانستند شرایط خود را با معیارهای دقیق بسنجند، زیرا این اتفاق برای اولین بار رخ می‌داد؛ تنها خود مراکز از وضعیت خود مطلع شدند، اما در سال‌های آتی، نتایج ارزیابی‌ها به صورت عمومی اعلام می‌شود تا عملکرد مراکز پیش بیمارستانی مشخص شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به هوشمندسازی عملیات‌های اورژانس گفت: در برنامه‌های سال ۱۴۰۲ حذف تمام مراحل کاغذی تا پایان سال در دستور کار قرار گرفت و به این صورت سیستم عملیات اورژانس کشور، هوشمند شد و با اطمینان می‌توان گفت بیش از ۹۸ درصد امور اورژانس، به صورت هوشمند اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: علت اینکه هنوز به صددرصد کامل نرسیده‌ایم این است که دانشگاه چابهار به ایرانشهر در حال انتقال بود که سیل در چابهار جاری شد، به همین دلیل این اقدامات کمی به تعویق افتاد، اما تا پایان فروردین سیستم اورژانس در این منطقه نیز هوشمند می‌شود و به این طرح در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: با اجرای هوشمندسازی عملیات‌ها به صورت برخط بر عملکرد تمام آمبولانس‌ها نظارت داریم و هر دقیقه می‌توانیم مشاهده کنیم در کدام استان، کدام خودرو، به کدام مأموریت اعزام شده است و کجای مسیر قرار دارد.

میعادفر درباره یکی از مشکلات سازمان اورژانس کشور گفت: یکی از مشکلات این سازمان پدهای دستگاه شوک اتوماتیک است که به آن نیاز داریم، یکی از همکاران توانسته این وسیله را در کشور تولید کند و در حال حاضر در حال دریافت تائیدیه‌های لازم برای تولید انبوه است، پدهای خارجی، بسیار گران‌قیمت است و با توجه به نیاز سازمان اگر داخل کشور تولید شود، با یک سوم قیمت به دست اورژانس می‌رسد که این موضوع بسیار قابل اهمیت است، بنابراین اگر جوانان کشور بتوانند چنین وسیله‌هایی را تولید و تائیدیه‌های لازم را دریافت کنند، سازمان اورژانس اولین مشتری آنها خواهد بود.

نیمی از ناوگان فرسوده اورژانس، تا پایان سال نوسازی می‌شود

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به استخدام نیروهای جدید ادامه داد: در سال گذشته مجوز استخدام ۳۵۴۰ نفر صادر شد و این افراد در حال سپری کردن مراحل استخدام به کار خود هستند.

میعادفر درباره وضعیت فرسودگی ناوگان اورژانس گفت: حدود ۳ هزار دستگاه آمبولانس فرسوده و از رده خارج است، در سال گذشته ۷۰ دستگاه آمبولانس توسط نهادهای بین‌المللی و خیران تهیه شد، همچنین تا اردیبهشت سال جاری ۲۰۰ خودرو جدید به ناوگان اضافه می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۳، برنامه داریم تا ۱۵۰۰ آمبولانس، به ناوگان سازمان اضافه شود و از شرایط اضطراری خارج خواهیم شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره موتورلانس‌ها افزود: از آنجا که در کلان‌شهرها زمان زیادی همکاران در ترافیک می‌مانند و ممکن است دیر بر سر بالین بیمار حاضر شوند، به همین دلیل ما تقویت یگان موتوری خود یعنی همان موتورلانس‌ها را در دستور کار قرار دادیم تا زمانی را از دست ندهیم.

میعادفر با بیان اینکه در شهرهایی همچون تهران، مشهد و تبریز در بعضی ساعات، امکان تردد آمبولانس‌ها وجود ندارد، بنابراین از موتورلانس‌ها می‌توان استفاده مفید کرد، گفت: در حال حاضر ۳۷۰ موتورلانس فعال در کشور داریم و تا پایان فروردین ۳۰ دستگاه به ناوگان تهران و ۲۱ دستگاه به ناوگان مشهد اضافه خواهد شد، همچنین تا ۲۰۰ دستگاه دیگر تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۴ اتوبوس آمبولانس در کشور داریم، خاطرنشان کرد: به‌تازگی پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به ناوگان ما اضافه شد که در حوادث غیرمترقبه بسیار به ما کمک می‌کند، به‌طوری که هر اتوبوس آمبولانس به بیش از ۱۰ مصدوم کمک می‌کند.

کد خبر 743131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.