۱۰۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در زنجان فعال است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۱۰۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان زنجان فعالیت دارند.

‌روح‌الله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: بخش کشاورزی در استان زنجان اهمیت ویژه‌ای دارد و بیش از ۳۲ درصد سهم اشتغال استان را به خود اختصاص داده است، در حالی که میانگین سهم اشتغال کشور در این بخش ۱۸ درصد است.

وی با اشاره به اینکه تولید سالانه بیش از سه میلیون تن محصولات کشاورزی در استان زنجان گفت: استان زنجان با ۱.۳ درصد مساحت کل کشور حدود ۸۴۰ هزار هکتار عرصه‌های مناسب کشاورزی معادل ۵ درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: امروزه با توجه به محدودیت منابع آب و خاک، راهی جز ارتقای بهره‌روی پیش روی بخش کشاورزی نیست.

وی با بیان اینکه توسعه بخش کشاورزی متأثر از منابع مختلف آب، خاک، انرژی و منابع انسانی است، گفت: برای تأمین امنیت غذایی پایدار باید به زیرساخت‌های تحقق این موضوع توجه داشته باشیم.

حسنی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان افزایش کشت نشایی محصولات مختلف از جمله محصولات جالیزی است، تصریح کرد: این نوع کشت موجب صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش عملکرد و فروش به قیمت مناسب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توسعه آبیاری با نوار تیپ علاوه بر صرفه‌جویی ۷۰ درصدی در مصرف آب موجب افزایش تولید هم می‌شود.

وی با اشاره به چالش‌های حوزه کشاورزی در استان هم گفت: محدودیت منابع آب، نیاز روزافزون به مواد غذایی، چالش‌های اقلیمی، تغییرات آب و هوایی، افزایش دما، کاهش متوسط بارندگی‌ها و انتقال دانش به مزرعه روبه‌رو هستیم.

کد خبر 741613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.