ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب / پیش‌بینی رگبار و وزش باد شدید در مناطقی از کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب و پیش‌بینی رگبار و وزش باد شدید در مناطقی از کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز به ویژه در ساعات بعدازظهر در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات استان کرمان، جنوب یزد، شرق لرستان و جنوب استان مرکزی، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه این وضعیت در ارتفاعات استان کرمان، ارتفاعات شمال شرق فارس، بعضی مناطق در جنوب یزد و بعضی مناطق شرق سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: جمعه و شنبه آسمان در بیشتر مناطق کشور صاف تا ابری است و از اواخر روز شنبه، به‌تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در مناطقی از شمال غرب کشور و نیمه غربی سواحل دریای خزر، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: یکشنبه با نفوذ این سامانه در نوار غربی کشور، شمال غرب دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر، بارش باران گاهی رگبار، رعد و برق وزش باد پیش‌بینی می‌شود و از امروز تا اواخر روز جمعه، شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۳ و کمینه ۸ سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد با بیشینه ۲۴ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 741255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.