نمایش بشردوستانه آمریکا ۵ کشته در غزه به جا گذاشت

به گفته خبرنگاران و شاهدان حاضر در محل، به علت فعال نشدن چتر و بر اثر اصابت بسته‌های کمک هوایی به مردم در اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه، حداقل پنج نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خبرگزاری سی‌بی‌اس نیوز آمریکا به نقل از شاهدان زنده و وزارت بهداشت غزه نوشته است که بر اثر نقص چتر محموله کمک‌های پرتاب شده از هواپیما ۵ نفر از مردم غزه کشته شدند. این اتفاق حوالی ساعت ۱۱:۳۰ صبح به وقت محلی در اردوگاه پناهندگان الشاطی در شمال غزه رخ داد.

نمایش بشردوستانه آمریکا ۵ کشته در غزه به جا گذاشت

سی‌بی‌اس نیوز در ادامه گزارش داده که دو کودک پسر بین ۵ کشته است اما آمار دقیق‌تری در خصوص درباره آسیب‌دیدگان نیست. برخی می‌گویند میانگین سنی آنها بین ۳۰ تا ۵۰ سال است. آمریکا، اردن، مصر، فرانسه، بلژیک و هلند این جمعه شروع به پخش کمک‌های بشردوستانه از طریق هوا کردند. یک مقام دفاعی آمریکا به سی‌بی‌اس نیوز گفت که بررسی اولیه نشان می‌دهد که پرتاب هوایی آمریکا مسئول تلفات روی زمین نیست، اما افزود که تحقیقات بیشتری لازم است.

این در حالی است که مردم فلسطین و منتقدین این سیاست‌های بی‌فایده بارها تکرار کرده‌اند که تنها چیزی که به مردم غزه کمک خواهد کرد یک آتش‌بس دائمی و پایان ارسال تسلیحات نظامی به رژیم صهیونیستی توسط دولت بایدن است که به طور مخفیانه همچنان ابزار جنایت را در اختیار این رژیم قرار می‌دهد.

به گفته سی‌بی‌اس نیوز، یک ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که دسته بزرگی از بسته‌های کمکی آویزان شده از چتر نجات‌هایی که در آسمان حرکت می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که چتر یکی از محموله‌ها به هم پیچیده و با سرعت زیاد در حال سقوط است.

نمایش بشردوستانه آمریکا ۵ کشته در غزه به جا گذاشت

این خبرگزاری در ادامه نوشته است که این پرتاب‌ها توسط آژانس‌های کمک‌رسان بین‌المللی و سایرین مورد انتقاد قرار گرفته که آن را کاملاً ناکافی برای رفع نیازهای مردم غزه دانسته‌اند.

سازمان ملل متحد نسبت به قحطی گسترده در میان تقریباً ۳/‌۲ میلیون ساکن غزه هشدار داده است و مارتین گریفیتس، هماهنگ‌کننده ارشد کمک‌های بشردوستانه این نهاد جهانی، جمعه در یک پست رسانه اجتماعی به مناسبت شش ماه از شروع جنگ غزه گفت که این کمک‌های هوایی «آخرین راه‌حل» است.

مقامات ایالات متحده به سی‌بی‌اس نیوز اذعان کرده‌اند که این کمک‌های هوایی برای رفع نیاز عظیم غزه کافی نیست. آنها معتقدند که این مظهری است که جهان در حین یک قحطی یک گوشه ایستاده نیست.

پرتاب کمک‌های هوایی روز جمعه یک روز پس از آن صورت گرفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نشست وضعیت کشور اعلام کرد که ارتش آمریکا یک اسکله موقت در سواحل مدیترانه‌ای غزه خواهد ساخت که قادر به دریافت محموله‌های بشردوستانه از جمله غذا، آب، دارو و سرپناه‌های موقت است تا جریان این گونه کالاها را به غزه افزایش دهد.

دو مقام آمریکایی به سی‌بی‌اس نیوز گفتند که طرح فعلی این است که این اسکله توسط تیپ هفتم حمل‌ونقل ارتش ایالات متحده مستقر در ورجینیا ساخته شود. کشتی‌های مورد نیاز برای انجام این کار تا روز جمعه همچنان در ویرجینیا پهلو گرفته‌اند و مقامات به صراحت اعلام کردند که هفته‌ها طول می‌کشد تا این طرح راه‌اندازی شود.

لیور حیات، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که اسرائیل از این طرح استقبال می‌کند و افزود که «پس از بررسی‌های امنیتی مطابق با استانداردهای اسرائیل، اجازه افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را می‌دهد.» او همچنین افزود که رژیم اسرائیل «به مبارزه با حماس تا نابودی آن و بازگرداندن همه گروگان‌ها ادامه خواهد داد» و در عین حال به تسهیل کمک‌های بشردوستانه در غزه «بر اساس قوانین جنگ و هماهنگی با ایالات متحده و متحدان ما در سراسر جهان» ادامه خواهد داد.

کن کلیپنستین، خبرنگار اینترسپت در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که «ایده ارسال کمک‌های هوایی به غزه همین جوری یک نمایش جلب توجه مسخره بود اما آدم حداقل انتظار داشت که این کار را بدون کشتن کسی انجام دهند. اشتباه از من بود.»

نمایش بشردوستانه آمریکا ۵ کشته در غزه به جا گذاشت

کد خبر 734301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 0
    لعنت خدابرامریکای جنایتکار حروم زاده ها برافریب افکارعمومی ببین چه میکنن همون طوری که رژیم قدرتمند شاه بخاطرحمایت ازاسراییل سرنگون شد قطع به یقین جنگ غزه سقوط امریکاراتسریع میکند انشالله انشاالله