پرسپولیس در نیمه مربیان زیر و رو شد

در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر دو تیم پرسپولیس و تراکتور مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این دیدار در پایان به نفع شاگردان اوسمار ویرا به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هفدهم لیگ برتر، امروز چهارشنبه _ دوم اسفند _ دو تیم پرسپولیس و تراکتور از ساعت ۱۷:۱۵ به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه دو بر صفر به نفع پرسپولیس تهران به پایان رسید.

هفته هفدهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتور

ورزشگاه: آزادی

داور: سید وحید کاظمی

اخطار:

سروش رفیعی (دقیقه ۲۴)، علیرضا بیرانوند (دقیقه ۵+۹۰) از پرسپولیس

شجاع خلیل زاده (دقیقه ۳۱) تراکتور

اخراج:

گل‌ها:

عیسی آل کثیر (دقیقه ۵۷)، مهدی ترابی (دقیقه ۵۹) برای پرسپولیس

شرح گل‌ها:

(پرسپولیس ۱ - تراکتور صفر / دقیقه ۵۷) _ حمله بازیکنان پرسپولیس به سمت دروازه تراکتور سبب شد دانیال اسماعیلی‌فر با یک پاس رو به عقب آل‌کثیر را در موقعیت گلزنی قرار دهد. در نهایت نیز تمرکز نداشتن مدافعان تراکتور باعث شد اولین گل بازی توسط مهاجم تعویضی قرمزها به ثمر برسد.

(پرسپولیس ۲ - تراکتور صفر / دقیقه ۵۹) _ اشتباه سعید کریم آذر در میان زمین و توپ ربایی بازیکن مهدی ترابی این بازیکن را در موقعیت تک به تک با پورحمیدی قرار داد و ترابی دومین گل تیم خود را به ثمر رساند.

ترکیب تیم پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، مسعود ریگی، مهدی ترابی (۷۴- فرشاد فرجی)، سروش رفیعی (۷۴- سینا اسدبیگی)، سعید صادقی (۷۴-و حید امیری)، امید عالیشاه (۸۴- میلاد سورگی) و شهاب زاهدی (۴۶- عیسی آل کثیر)

سرمربی: اوسمار ویرا

ترکیب تیم تراکتور:

حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، سیامک نعمتی، سعید کریم‌آذر (۶۳- مهدی عبدی)، صفا هادی (۶۸- مهدی هاشم‌نژاد)، سیدمهدی حسینی، ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین، امیرحسین حسین زاده (۶۸- میلوش دلتیچ) و رحمان جعفری.

سرمربی: پاکو خمز

شرح بازی:
نیمه اول جدال دو تیم پرسپولیس و تراکتور در شرایطی با سوت وحید کاظمی آغاز شد که شاگردان اوسمار به دلیل جریمه انضباطی از همراهی تماشاگران خود محروم بودند. با اینکه شاگردان خمس در ۱۰ دقیقه ابتدایی تیم برتر میدان بودند، اما رفته‌رفته قرمزپوشان ثبات بیشتری را پیدا کردند و از طریق ارسال‌های بلند سعی در خلق موقعیت و بازکردن دروازه حریف تبریزی خود داشتند که البته چندان موفق عمل نکردند.

در سوی مقابل بازیکنان تراکتور بیشتر چشم به ضد حمله دوخته بودند و از طریق پاس‌های ترکیبی در میانه میدان سعی داشتند به دروازه بیرانوند نزدیک شوند. به طور کلی در نیمه اول این جدال شاهد یک تقابل پایاپای، درگیری‌های فیزیکی و چرخش توپ در میانه میدان بودیم. با اینکه ۴۵ دقیقه ابتدایی مسابقه موقعیت‌های نصفه‌-نیمه‌ای را به خود دید، اما چندان مهیج و جذاب دنبال نشد تا در نهایت بازیکنان هر دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بازگردند. ناگفته نماند که وحید کاظمی برای این نیمه دو دقیقه وقت اضافه را در نظر گرفت.

در نیمه دوم هر دو تیم با هدف پیروزی پا به میدان گذاشتند و به همین دلیل اوسمار ویرا تصمیم گرفت در همان آغاز نیمه عیسی آل کثیر را به جای سعید صادقی درون ترکیب قرمز پوشان قرار دهد. طولی نکشید که تعویض طلایی پرسپولیس موفق شد در چند قدمی دروازه تراکتور از بهم ریختگی خط دفاع حریف نهایت استفاده را ببرد و با یک ضربه بغل پا گل اول پرسپولیس را به ثمر برساند.

پس از گل اول عطش حمله قرمز پوشان فروکش نکرد و چند دقیقه بعد مهدی ترابی با توپ ربایی در موقعیت تک به تک با پورحمیدی دومین گل تیم خود را به ثمر رساند. شاگردان خمز نیز پس از اینکه دوبار مغلوب حریف خود شدند سبکی هجومی را در پیش گرفتند و بارها روی دروازه بیرانوند موقعیت خلق کردند، اما عملکرد مطلوب مدافعان پرسپولیس و علیرضا بیرانوند سبب شد دروازه این تیم بسته بماند.

ناگفته نماند که در نیمه دوم موقعیت‌های تراکتور با چاشنی بدشانسی هم همراه بود چراکه شوت مهدی عبدی نیز به تیرک دروازه قرمز پوشان برخورد کرد. به طور کلی اوسمار موفق شد در نیمه مربیان با تفکرات هجومی خود تراکتور را از پیش‌رو بردارد. همچنین وحید کاظمی هفت دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم اعلام کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴ _ بازیکنان پرسپولیس در موقعیت گلزنی قرار گرفتند، اما کنترل توپ ضعیف سعید صادقی سبب شد توپ این بازیکن توسط مدافع حریف دفع شود و برای قرمزپوشان نتیجه‌ای به همراه نداشته باشد.

دقیقه ۷ _ ارسال مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه تراکتور بازیکنان پرسپولیس را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما ضربه سر قرمزپوشان توسط مدافعان تراکتور برگشت داده شد.

دقیقه ۸ _ حمله پرسپولیس به سمت دروازه تراکتور سبب شد سعید صادقی در موقعیت شوت‌زنی قرار بگیرد، اما ضربه این بازیکن به تور کنار دروازه پورحمیدی برخورد کرد.

دقیقه ۱۰ _ حرکت تیمی بازیکنان پرسپولیس در محوطه جریمه تراکتور ادامه یافت، اما شوت زمینی مهدی ترابی توسط پورحمیدی مهار شد.

دقیقه ۱۳ _ حمله تراکتور به سمت دروازه پرسپولیس که با شوت مهدی حسینی پایان یافت با اختلاف بسیار از بالای دروازه بیرانوند بیرون رفت.

دقیقه ۱۷ _ ریکاردو آلوز بواسطه ضربه آزادی که دلیل آن خطای هند دانیال اسماعیلی‌فر بود ارسال بلندی را از روی ضربه ایستگاهی انجام داد، اما علیرضا بیرانوند در دو مرحله توپ را مهار کرد.

دقیقه ۲۰ _ توپ ربایی مهدی ترابی از میانه زمین برای قرمزپوشان یک کرنر را به همراه داشت.

دقیقه ۲۳ _ حمله بازیکنان پرسپولیس به سمت دروازه تراکتور موقعیت خوب گلزنی برای شهاب زاهدی و سعید صادقی را فراهم کرد، اما این فرصت به دلیل اعلام آفساید بدون ثمر باقی ماند.

دقیقه ۳۰ _ مهدی ترابی از میانه زمین قصد بازی سازی داشت، اما ارسال این بازیکن به دست شجاع خلیل‌زاده برخورد کرد. هرچند که برخلاف بازیکنان پرسپولیس، داور اعتقادی به جریمه مدافع تراکتور با کارت زرد نداشت.

دقیقه ۳۷ _ حمله پرسپولیس بازیکنان پرسپولیس به سمت دروازه تراکتور و موقعیت خوب گلزنی در محوطه جریمه این تیم برای مهدی ترابی همراه بود که سیامک نعمتی مانع از گلزنی هافبک قرمزپوشان شد.

دقیقه ۴۲ _ اشتباه سعید کریم آذر در خط دفاع تراکتور موقعیت بسیار خوب گلزنی را برای شهاب زاهدی فراهم کرد، اما شوت مهاجم پرسپولیس راهی به چارچوب دروازه پورحمیدی نداشت.

دقیقه ۵۳ _ ارسال مهدی ترابی روی ضربه ایستگاهی توسط مدافع تراکتور برگشت داده شد.

دقیقه ۵۴ _ ضربه سر خطرناک رحمان جعفری از پشت مدافعان پرسپولیس توسط علیرضا بیرانوند مهار شد.

دقیقه ۶۳ _ حمله تراکتور به سمت دروازه پرسپولیس ریکاردو آلوز را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما شوت مهدی حسینی توسط مدافعان قرمز پوش برگشت داده شد.

دقیقه ۶۶ _ شاگردان خمز به سمت دروازه پرسپولیس حمله کردند و مهدی عبدی نیز با یک پاس کوتاه گوستاوو را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما شوت این بازیکن با اختلاف اندک به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۷۱ _ شوت گوستاوو بلانکو از بالای دروازه پرسپولیس بیرون رفت.

دقیقه ۷۴ _ شوت مهدی هاشم نژاد از بالای دروازه بیرانوند بیرون رفت و راه به چارچوب دروازه قرمزپوشان نداشت.

دقیقه ۷۸ _ حرکت پا به توپ عیسی آل‌کثیر به سمت دروازه تراکتور که خطای سیامک نعمتی روی این بازیکن سبب شد داور به نفع قرمزپوشان پشت محوطه جریمه خطا اعلام کند.

دقیقه ۷۹ _ شوت مستقیم امید عالیشاه از روی ضربه ایستگاهی با اختلاف از بالای دروازه تراکتور بیرون رفت.

دقیقه ۸۲ _ حرکت پا به توپ علی نعمتی به سمت دروازه تراکتور بازیکنان پرسپولیس را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد، اما پاس این بازیکن توسط شجاع خلیل‌زاده به کرنر رفت.

دقیقه ۸۶_ حمله شاگردان خمز به سمت دروازه پرسپولیس موقعیت‌های متعدد گلزنی را برای بازیکنان تراکتور فراهم کرد، اما ضربات پی‌درپی یاسی‌پوشان توسط علیرضا بیرانوند و مدافعان پرسپولیس برگشت داده شد.

دقیقه ۸۷ _ شوت مهدی عبدی به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد.

بهترین بازیکن: امید عالیشاه، کاپیتان قرمز پوشان روی هر دو گل پرسپولیس تاثیر مستقیم داشت و با پاس‌های در عمق خود فرصت گلزنی را برای آل کثیر و مهدی ترابی فراهم کرد.

اتفاق ویژه:

  • این دیدار بدون حضور هواداران دو تیم برگزار شد.
  • بازیکنان تراکتور برای حمایت از بیماران سرطانی با پیراهن یاسی رنگ در زمین حاضر شدند.
کد خبر 730033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.