۹۷ نقطه پرخطر در جاده‌های زنجان شناسایی و برطرف شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه در چند سال گذشته ۹۷ نقطه شناسایی و رفع خطر شد، گفت: توسط دستگاه‌هایی مثل پلیس معیارهایی برای شناسایی نقاط پرحادثه تعیین و بر اساس آن هشت نقطه شناسایی شده است که از چهار نقطه اولویت‌دار در حال حاضر یک نقطه اصلاح شده است.

‌جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: یکی از مسائل بسیار مهم در اداره کل راهداری استان، مناسب‌سازی راه‌های اصلی و فرعی از جمله بزرگراه و راه‌های روستایی است.

وی با اشاره به آسفالت بیش از چهار هزار کیلومتر از راه‌های روستایی استان و وجود ۲۰۰ کیلومتر آزادراه اضافه کرد: در مورد ساماندهی آزادراه زنجان-قزوین تلاش شد بخشی از خرابی‌های سطح جاده و آسفالت ترمیم شود و در حال حاضر رضایت نسبی حاصل شده است و کار در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان اضافه کرد: علاوه بر این در سال جاری ۱۵۱ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی آسفالت شده است که این رقم دو برابر سال گذشته است و با توجه به مشکلات اقتصادی حجم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.

قزوینیان با اشاره به اینکه مطالعات دقیقی توسط مشاوران برای شناسایی نقاط پر تصادف و بهسازی آن‌ها انجام و ممیزی جاده‌ها انجام می‌شود، یادآور شد: محورهای پرتصادف از جمله محور ترانزیت زنجان-میانه و ابهر-قیدار مطالعه شده است و دلایل شناسایی و ساماندهی آن اولویت‌بندی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه در چند سال گذشته ۹۷ نقطه شناسایی و رفع خطر شد، اضافه کرد: توسط دستگاه‌هایی مثل پلیس معیارهایی برای شناسایی نقاط پرحادثه تعیین و بر اساس آن هشت نقطه شناسایی شده است که از چهار نقطه اولویت‌دار در حال حاضر یک نقطه اصلاح شده است.

وی راه را یکی از ارکان مهم زیرساختی و توسعه استان خواند و گفت: در دور سفر رئیس‌جمهور به زنجان بیشترین اعتبار معادل چهار هزار میلیارد تومان برای حوزه راه مصوب شد که بیش از هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد آن به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان اختصاص دارد. 

کد خبر 728739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.