۴ هزار میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌های استان واریز شد

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: چهار هزار میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان واریز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زرنجان، فیروز شکوری امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پیشرفت‌های خوبی در سیستمی شدن نظام مالیاتی صورت گرفته است و جلوگیری از فرارهای مالیاتی را دنبال می‌کنیم که در این دولت با سرعت بیشتری به ثمر می‌نشیند که اگر استمرار پیدا کند جلوی فرار مالیاتی گرفته می‌شود و فراریان مالیاتی ناراحت خواهند شد و سنگ‌اندازی خواهند کرد.

وی افزود: زمانی فرار مالیاتی اتفاق می‌افتد که سلیقه‌های شخصی جایگزین سیستم هوشمند می‌شود، از این‌رو باید به سمت سیستمی شدن حرکت کنیم تا مالیات‌ستانی عادلانه محقق شود.

شکوری با اشاره به وضع قوانین در حوزه مالیاتی گفت: اگر فراریان مالیاتی به وظایف خود عمل نکنند، به‌طور قطع ضمانت اجرایی خواهد داشت و جرایمی از آن‌ها دریافت می‌شود، ضمن اینکه با فعالان اقتصادی همراهی خوبی داریم.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی یکی از مهم‌ترین قوانینی است که سیستمی شدن ارزش افزوده مالیات را به دنبال خواهد داشت، البته بنایی بر جریمه کردن نداریم، ضمن اینکه باید مودیان به تکالیف خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه ۷۴۸ هزار میلیارد تومان کل بودجه کشور بوده و سهم زنجان ۹,۲۰۰ میلیارد تومان بوده است و اکثر شرکت‌های زنجانی مالیات خود را به زنجان واریز و این هم به خزانه دولت واریز می‌شود.

شکوری افزود: درباره طلافروشان هم چهار گروهی که مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی شدند، طلافروشان هستند.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی که به سامانه سوت‌زنی رسیده است، به تبع آن اقدامات درباره پیگیری‌ها صورت می‌گیرد و اگر مواردی باشد در پرونده ثبت و ضبط و در رسیدگی‌ها اعمال می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان در ارتباط با مالیات شرکت‌های فعال استان نیز گفت: اکثر شرکت‌های داخل استان مالیات را در زنجان پرداخت می‌کنند و آن هم به مرکز واریز می‌شود.

وی گفت: البته مالیات شرکت‌های دخانیات متفاوت است، یکی مالیات بر ارزش افزوده است، دیگری مالیات هر نخ سیگار که به خزانه واریز می‌شود، اما مالیات بر ارزش افزوده آن به استان پرداخته می‌شود.

شکوری گفت: پیگیر تخلفات هستیم، سامانه ۱۵۲۶ پل ارتباطی با مردم است که تخلفات را گزارش دهند، اجازه قانون‌گریزی به هیچ صنفی نمی‌دهیم.

وی در ارتباط با واریز عوارض به حساب شهرداری‌های استان نیز گفت: سال جاری چهار هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها واریز شده است.

کد خبر 726040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.