بیش از ۲۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: طی سه ماه گذشته ۲۳۷۲ هکتار از اراضی ملی با تلاش همکاران یگان حفاظت و دستور قضایی رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ علی ملکی آهنگران امروز- چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه- در سفر به استان ایلام از رفع تصرف ۲۳۷۲ هکتار از اراضی ملی طی سه ماهه گذشته خبر داد و اظهار کرد: این میزان از اراضی با هماهنگی و همکاری دستگاه قضائی و انتظامی و تلاش نیروهای یگان حفاظت خلع‌ید و رفع تصرف و به بیت‌المال برگردانده شده است.

وی افزود: با تلاش همکاران و در راستای ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع تعداد یک هزار و ۴۷۷ فقره پرونده تشکیل و متخلفان به مراجع قضائی برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند که نسبت به دوره مشابه ۶ درصد افزایش کشفیات در این حوزه داشته‌ایم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اضافه کرد: در سه ماهه سال جاری دو هزار و ۵۳۶ فقره حکم قضائی خلع ید در مساحت هفت هزار و ۴۳ هکتار در سطح استان‌های کشور اجرا شده که شاهد افزایش ۶ درصدی در این حوزه هستیم.

ملکی آهنگران ادامه داد: در راستای صیانت و حفاظت از عرصه‌های ملی نیز یک هزار و ۳۳۹ نفر افراد متخلف دستگیر، ۸۷۳ خودرو با دستور قضائی توقیف و ۳۶۶ دستگاه تجهیزات قطع درخت از متخلفان و قاچاقچیان عرصه‌های منابع طبیعی کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به تماس همیاران طبیعت و گزارشات مردمی، گفت: ۱۴ هزار و ۲۶۱ گزارش مردمی با سامانه ۱۵۰۴و ۱۳۹ حاصل شده که همکاران ما در یگان حفاظت منابع طبیعی به قید فوریت به موضوعات رسیدگی کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاکید کرد: صیانت و حفاظت از انفال و عرصه‌های منابع طبیعی از وظایف ذاتی این یگان است و پیشگیری و مقابله با تخریب و تصرف اراضی ملی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در عرصه‌های منابع طبیعی از مأموریت‌های اولویت‌دار ما محسوب می‌شود.

ملکی آهنگران ضمن تقدیر از مردم و همیاران طبیعت در صیانت از اراضی ملی، اضافه کرد: همکاری دستگاه قضائی و انتظامی در بحث برخورد با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: شهروندان و همیاران طبیعت در صورت مواجهه با هرگونه تخلفات مربوط به منابع طبیعی، از طریق تماس با تلفن ۱۵۰۴ و یا سامانه ۱۳۹ اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 722686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.