فصلی نو در ارتباطات اصفهان و بارسلون/ آماده میزبانی از گردشگران هستیم

شهردار اصفهان گفت: بیش از ۲۰ سال از امضای قرارداد خواهر خواندگی اصفهان و بارسلون می‌گذرد و امیدواریم شاهد فصلی نو در ارتباط این دو شهر باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ در دیدار با «آنخل لوسادا فرناندز» سفیر اسپانیا در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: از این میزبانی بسیار خرسندیم و امیدواریم ساعاتی که در اصفهان می‌گذرانید، بهترین ساعات زندگی شما باشد.

وی افزود: بیش از ۲۰ سال از امضای قرارداد خواهر خواندگی اصفهان و بارسلون می‌گذرد و امیدواریم شاهد فصلی نو در ارتباط این دو شهر باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان و بارسلون شباهت‌های زیادی دارند از جمله خیابان محوری بارسلون که شبیه چهارباغ اصفهان است، تصریح کرد: دیپلماسی شهری این امکان را می‌دهد که فارغ از بعضی مسائل بتوانیم ارتباط بیشتری بین تشکل‌های شهری و مردمی برقرار کنیم.

قاسم‌زاده با ابراز خرسندی از سفر سفیر اسپانیا در جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مراسم افتتاح نمایشگاه فرش دستباف اصفهان خاطرنشان کرد: در بسیاری از منازل مردم اسپانیا به ویژه بارسلون فرش ایرانی وجود دارد و این علایق نشان از ریشه‌های فرهنگی مشترک ایران و اسپانیا دارد.

وی اظهار داشت: امروز همه چیز تابع اشتراکات فرهنگی است که می‌توان بر اساس آن ارتباطات اقتصادی، علمی و هنری را نیز تعریف کرد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رفت و آمدهای بیشتری بین دو کشور ایران و اسپانیا و دو شهر خواهرخوانده اصفهان و بارسلون باشیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اصفهان آماده میزبانی از گردشگران است و به مهمان‌نوازی شهرت دارد، همچنین زمینه‌های مختلفی برای آغاز ارتباطات اصفهان و بارسلون در عرصه‌های دانشگاهی، هنری و ورزشی وجود دارد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه اصفهان آمادگی دارد نقطه آغاز میزبانی‌ها باشد یا گروه‌هایی از اصفهان به اسپانیا سفر کنند، افزود: در این راستا جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و جشنواره نقاشی کودکان پوپک ظرفیت‌هایی است که می‌توانیم میزبان بارسلونا باشیم.

به گزارش ایمنا، بارسلون پایتخت پرجمعیت‌ترین بخش ایالت خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهمترین بندر این کشور است که حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد و ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا و بزرگترین کلان‌شهر اروپا در کنار دریای مدیترانه با ۱۳ کیلومتر ساحل زیبا است.

قرارداد خواهر خواندگی اصفهان و بارسلون بیست‌وچهارم دی ۱۳۷۸ منعقد شد و بر اساس این قرارداد دو شهر اصفهان و بارسلون در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اقتصادی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

کد خبر 722568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.