توزیع ۱۸۰ تن گوشت منجمد در گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت در ۹ ماه گذشته ۱۸۰ تن گوشت منجمد در استان توزیع شد و همچنان بر اساس مناسبت‌های ملی برنامه‌ریزی برای توزیع این گوشت در استان وجود دارد.

محمد برزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان اظهار کرد: وظیفه سازمان جهاد کشاورزی از ابتدا تولید، تأمین و توزیع بود که از سال گذشته تنظیم بازار هم به آن اضافه شد.

وی افزود: تعداد دام‌های استان با سرشماری انجام شده یک میلیون و ۷۰۰ هزار رأس است که ۵۰۰ هزار رأس از این دام‌ها متعلق به عشایر و سایر دام‌ها به صورت سنتی و صنعتی در واحدهای سطح استان پرورش پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: از یک میلیون و ۲۰۰ رأس دام، ۹۵۰ هزار دام سبک و ۲۵۰ هزار دام سنگین توسط دامداران استان نگهداری می‌شود.

برزعلی در توضیح افزایش قیمت گوشت قرمز گفت: قیمت گوشت برگرفته از دام زنده است و با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نوسان در قیمت دام ایجاد می‌شود که این موضوع نه فقط استانی که کشور به آن مبتلاست.

وی ادامه داد: جراحی اقتصادی و حذف ارز ترجیحی قیمت نهاده‌ها منجر به افزایش قیمت خوراک و سایر هزینه‌های تولید شد که همه اینها در نهایت به گرانی دام منجر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: در کارگروه استانی قیمت‌گذاری گوشت به عهده شهرستان‌ها است در هر شهرستان هم بسته به منطقه برخوردار و غیربرخوردار قیمت‌ها متغیر است.

برزعلی توزیع گوشت منجمد را یکی از راه‌های تعدیل قیمت‌ها در بازار دانست و گفت: طی ۹ ماه گذشته ۱۸۰ تن گوشت منجمد در استان توزیع شد و همچنان بر اساس مناسبت‌های ملی برنامه‌ریزی برای توزیع گوشت در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه توزیع گوشت‌های تنظیم بازاری در کارگروه امنیت غذایی شهرستان تصمیم‌سازی می‌شود، افزود: بهترین راه کاهش قیمت افزایش تولید است.

کد خبر 721417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.