صرف بخشی از بودجه شهرداری تبریز برای تحقق هوای پاک

ﺷﻬﺮﺩﺍﺭ ﺗﺒﺮﯾﺰ ﺑﺎ گرﺍﻣﯿﺪﺍﺷﺖ ۲۹ ﺩی ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎنی ﻫﻮﺍی پاک ﺑﺮ ﻟﺰﻭﻡ پیگیری ﺣﺮکت‌ﻫﺎی ﺗﺎﺛﯿﺮگذﺍﺭ ﺯﯾﺴﺖ‌ﻣﺤیطی ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ‌ﻫﺎی ملی ﻭ ﺍﺳﺘﺎنی ﻭ ﻣﺸﺎﺭکت ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ ﺗﺎکید کرﺩ.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار ظهر امروز _چهارشنبه بیست و هفتم دی_ اظهار کرد: با پیگیری متداوم اقدامات محیط زیستی شورای اسلامی شهر و شهرداری، شهر تبریز طی دو سال گذشته پاک‌ترین هوا بین سایر کلانشهرها را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا، افزود: نوسازی و خرید اتوبوس‌های جدید، نوسازی یک هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی، تکمیل خط ۱ قطار شهری تبریز، اخذ فاینانس ۴۲۰ میلیون دلاری برای خط دو قطار شهری، عقد تفاهم نامه برای تأمین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی از جمله اقدامات شهرداری تبریز در این زمینه به شمار می‌رود.

شهردار تبریز با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز و ارتقای آن در راستای هوای پاک، تصریح کرد: احداث ۶۰۰ هکتار فضای سبز جدید با هدف ایجاد سرانه فضای سبز به میزان ۲۰ متر مربع، مطالعات طرح جامع آبیاری فضای سبز و مطالعات طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی از دیگر این موارد است.

هوشیار با اشاره به بعضی اقدامات این مجموعه در راستای کاهش و کنترل ترافیک با هدف بهبود هوای سطح شهر، تصریح کرد: آغاز مطالعات طرح جامع و ترافیک تبریز، آغاز نصب ۲۰۰۰ دستگاه دوربین ترافیکی، خودروهای دوربین دار ثبت تخلفات سیار و موتور سیکلت، نصب گسترده تجهیزات ایمنی و روان سازی ترافیکی در سطح شهر، اصلاحات هندسی معابر، احداث ساختمان مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران، بهسازی بزرگراه‌های پاسداران و شهید کسایی از جمله این اقدامات است.

وی از اجرای عملیات احداث شش تقاطع غیرهمسطح با هدف کاهش ترافیک در تبریز خبر داد و گفت: احداث امتداد خیابان ۴۲ متری انقلاب، تداوم اجرای پروژه‌های مسیرگشایی، تجهیز پلیس راهور به ده‌ها دستگاه جرثقیل، احداث ۱۱ پیاده راه عمده اقدامات ترافیکی شهرداری تبریز محسوب می‌شود.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه بخش زیادی از بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تبریز در سال جاری به پروژه‌های حائز اهمیت در زمینه بهبود هوای پاک اختصاص یافته است، افزود: در این بین از مجموعه‌ها و دستگاه‌های ذیربط نیز تقاضا داریم به تعهدات خود بر اساس دستورالعمل‌های قانون هوای پاک عمل کرده و در این خصوص یاری‌گر شهرداری تبریز باشند.

کد خبر 720852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.