شروع قاطعانه ژاپن و ایران به‌عنوان مدعیان اصلی قهرمانی

سومین روز از مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا با پیروزی ژاپن، امارات و ایران پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سومین روز از بازی‌های مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا امروز _یک‌شنبه بیست‌وچهارم دی_ از ساعت ۱۵ با تقابل ژاپن و ویتنام در ورزشگاه الثمامه آغاز شد. در ادامه امارات و هنگ‌کنگ از ساعت ۱۸ در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه به‌مصاف هم رفتند و در آخرین بازی تیم ملی ایران از ساعت ۲۱ در ورزشگاه آموزش شهر الریان با فلسطین دیدار کرد.

ژاپن ۴ - ویتنام ۲

تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و ویتنام عصر امروز _یک‌شنبه بیست‌وچهارم دی_ در چارچوب نخستین بازی خود در مرحله گروهی (گروه D) رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه الثمامه به‌مصاف همدیگر رفتند و در پایان سامورایی‌ها به پیروزی پرگل و نزدیک چهار بر دو در این تقابل سخت و حساس رسیدند.

شروع قاطعانه ژاپن و ایران به‌عنوان مدعیان اصلی قهرمانی

ژاپن ابتدا با یک گل از حریف خود پیش افتاد، اما در ادامه دو گل غیرمنتظره از تیم فلیپ تروسیه خوردند و درنهایت به سختی توانستند در آخرین لحظات نیمه اول با به ثمر رساندن دو گل زیبا، کامبک بزنند و ۴۵ دقیقه اول را سه بر دو به نفع خود خاتمه دهند. در نیمه‌دوم هم بازی مانند نیمه‌اول جذاب پیش رفت، اما سامورایی‌ها موفق شدند پیروزی خود را نگه‌داشته و با گل دقیقه ۸۵ آیاسه یوئدا به برتری قاطعانه چهار بر دو با طعم کامبک رسیدند.

امارات ۳ - هنگ‌کنگ ۱

تیم‌های ملی فوتبال امارات و هنگ‌کنگ از ساعت ۱۸:۰۰ در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند و امارات با نتیجه سه بر یک هنگ‌کنگ را شکست داد.

در سی‌ودومین دقیقه این مسابقه در حالی که خود را به پشت محوطه جریمه هنگ‌کنگ رسانده بودند ضربه مهاجم اماراتی در محوطه جریمه به دست «گربیگ» برخورد کرد. داور بازی ابتدا خطای هند اعلام نکرد اما پس از بررسی در اتاق کمک داور ویدئویی خطای هند اعلام شد تا «الامیری» در دقیقه ۳۴ دروازه هنگ‌کنگ را از روی نقطه پنالتی بازی کند و بازی یک بر صفر شود.

شروع قاطعانه ژاپن و ایران به‌عنوان مدعیان اصلی قهرمانی

در دقیقه ۴۹ بازی، تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ توسط چان و روی ارسال اورتون کامارگو به گل تساوی‌بخش رسید. در ادامه اما تیم ملی فوتبال امارات حملات بیشتری روی دروازه حریف انجام داد و سلطان زاید در سومین ضربه ریباندی بازیکنان این تیم موفق شد امارات را بار دیگر پیش بیندازد.

این پایان کار نبود و بازی پرحاشیه و پرسوت امارات و هنگ‌کنگ که ۱۰ دقیقه هم وقت‌اضافه داشت باز هم با یک صحنه مشکوک مواجه شد و امارات پس از بازبینی صحنه مشکوک در محوطه جریمه هنگ‌کنگ، با تصمیم VAR پنالتی گرفت و الغسانی از روی نقطه پنالتی باز هم برای امارات گلزنی کرد تا اماراتی‌ها سه بر یک پیروز میدان شوند.

ایران ۴ - فلسطین ۱

در جریان سومین روز از بازی‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا به‌میزبانی کشور قطر، امشب _یک‌شنبه بیست‌وچهارم دی_ تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه سوم این رقابت‌ها از ساعت ۲۱:۰۰ به‌وقت تهران در برابر تیم ملی فوتبال فلسطین قرار گرفت.

در همان دقیقه نخست بازی، سفیدپوشان تیم ملی ایران حمله‌ای را از سمت راست خط دفاعی فلسطین آغاز کردند و ارسال احسان حاجی‌صفی درون محوطه جریمه فلسطین پس از دخالت سامان قدوس با شوت بغل‌پای دیدنی کریم انصاری‌فرد به گل اول ایران تبدیل شد.

شروع قاطعانه ژاپن و ایران به‌عنوان مدعیان اصلی قهرمانی

در دقیقه دوازدهم این مسابقه تیم ملی فوتبال کشورمان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و ارسال سامان قدوس درون محوطه جریمه تیم ملی فوتبال فلسطین از روی سر همه بازیکنان دو تیم گذشت و شجاع خلیل‌زاده به‌عنوان آخرین بازیکن در نقطه کور محوطه با شوت سر ضرب گل دوم را برای ایران به‌ثمر رساند.

تیم ملی فوتبال کشورمان که تا دقیقه ۳۵ از حریف خود دو بر صفر پیش بود به‌سمت دروازه فلسطین ضدحمله زد و پاس به‌موقع علیرضا جهانبخش برای مهدی قایدی این بازیکن را در فرصت گلزنی قرار داد تا وی نتیجه بازی را سه بر صفر به‌سود یوزه‌ای ایرانی رقم بزند.

در دقایق پایانی نیمه‌اول، تیم ملی فوتبال فلسطین که یک ضربه ایستگاهی غیرمستقیم گرفته بود روی اشتباه عجیب سعید عزت‌اللهی موفق شد دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند و بدین ترتیب گل تامر صیام اختلاف فلسطینی‌ها با ایران را به دو گل کاهش داد.

تیم ملی فوتبال کشورمان که در دقایقی از بازی عقب‌تر نشسته بود از سمت چپ خط دفاعی فلسطین نفوذی را انجام داد و کار ترکیبی سامان قدوس و ارسال صادق محرمی درون محوطه جریمه فلسطین با اشتباه دروازه‌بان و مدافعان این تیم همراه شد تا سردار آزمون فرصت‌طلبی کرده و در دقیقه ۵۵ گل چهارم را برای ایران بزند.

شروع قاطعانه ژاپن و ایران به‌عنوان مدعیان اصلی قهرمانی

کد خبر 720094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.