کشورهای اسلامی باید رژیم اسراییل را تحریم کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:کشورهای اسلامی باید روابط خود را با رژیم اسرائیل قطع کرده و کالاهای آنها را تحریم کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز_ بیست و دوم دی_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید به معنای واقعی، ملت مظلوم فلسطین را حمایت کنند.

وی با اشاره به جنایات رژیم اسرائیل در غزه و یمن افزود: آمریکا و کشورهای غربی در کنار جنایتکاران صهیونیستی ایستاده‌اند و این رژیم به مردم بی پناه و کودکان فلسطینی حمله می‌کند و امروز همه به جنایت‌های آیت رژیم معترض هستند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: مردم آمریکا از بایدن درخواست آتش بس دارند اما دولت آمریکا در کنار رژیم جنایتکار اسرائیل ایستاده است.

وی با اشاره به تقابل جبهه حق در برابر باطل گفت: امروز دو جبهه حق و باطل در مقابل یکدیگر قرار دارند و باید راه خود را مشخص کنیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی افزود: کشورهای عربی شامل عربستان و مصر از مردم مظلوم فلسطین دفاع نمی‌کنند در حالی وظیفه مسلمانان دفاع از مظلوم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز دنیای غرب، زنان تروریست و بی بند و بار پرورش می‌دهد اما دنیای اسلام زنانی شجاع و باعفت و حیا تربیت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه بانوان در اسلام و جمهوری اسلامی جایگاه باعظمتی دارند افزود: از منظر قرآن کریم همه انسان‌ها با یکدیگر برابرند و ملاک برتری انسان به تقوای الهی است.

وی خاطرنشان کرد: زن و مرد در نزد خداوند از حقیقتی واحد برخوردارند و فقط در اسلام و قرآن است که تا این حد برای بانوان، ارزش قائل است.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) اظهارکرد: باید قدر مناسبت‌های باعظمت ماه رجب را بدانیم و برای پیروزی اسلام و مقاومت دعا کنیم چراکه دعا، کلید گنج دنیا و آخرت و سلاح مؤمنان است.

وی افزود: هم اینک همه باید خود را برای انتخابات آماده کنیم تا شایسته‌ترین افراد به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان راه یابند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه حضور پرشور و حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی بسیار مهم است گفت: نامزدها انتخاباتی و حامیان آنها باید از توهین و تحقیر دیگر نامزدها پرهیز کنند و تنها به ارائه برنامه‌های خود بپردازند.

وی تصریح کرد: آفریقای جنوبی که کشوری غیر اسلامی است در دادگاه لاهه شکایتی علیه اسرائیل تنظیم کرده که بسیار ارزشمند است و امید می‌رود با رأی دادگاه لاهه، جنایات و نسل کشی در غزه پایان یابد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه مردم یمن هشت سال زیر بمباران بودند و دوباره دیشب جنایتکاران ۱۰۰ موشک به آنها شلیک کردند گفت: حرف مردم یمن این است که بمباران در غزه متوقف و آتش بس انجام شود چراکه خداوند وعده کمک به جبهه حق را داده است.

وی تاکید کرد: دو میلیارد مسلمان در دنیا وجود دارد و با قدرت خود می‌توانند جنایتکاران را شکست دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: در صورتی که کشورهای مسلمان هیچ بشکه نفتی به غرب نفرستند، آنها ظرف چند وقت نابود می‌شود.

وی اضافه کرد: در جنگ‌های جهانی غربی‌ها میلیون‌ها انسان را در جهان کشتند، آنها ممکن است دوباره جنگ جهانی را آغاز کنند و ما باید این موضوع را از قبل پیش‌بینی کنیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به برگزاری جشن تکلیف در مصلی اراک گفت: این جشن تکلیف بزرگ که با حضور ۲۵۰۰ نفر برگزار شد اقدام بسیار با ارزشی بود، امید می‌رود استان مرکزی در برنامه‌های اقامه نماز موفق باشد و بتوانیم گام‌های بلند و ارزشمندی در این راستا برداریم.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهدای قیام مردم قم و عملیات کربلای ۵ تاکید کرد: در آن عملیات حدود ۵۰۰ شهید دادیم و امروز هم یاد تمامی شهدای کرمان و غزه و یمن و لبنان را گرامی می‌داریم.

کد خبر 719451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.