همکاری ۲۰۰۰ وکیل نیکوکار برای معاضدت و مشاوره حقوقی مددجویان

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد گفت: دو هزار وکیل نیکوکار برای معاضدت و مشاوره حقوقی به مددجویان آماده همکاری هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسین فتاحی اظهار کرد: کمیته امداد در کنار خدمات حمایتی و توانمندسازی، یکی از خدماتی که به مددجویان ارائه می‌دهد، بحث معاضدت حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت است.

وی افزود: یکی از راه‌های توانمندسازی به عنوان برنامه اصلی کمیته امداد، توانمندسازی حقوقی است که با احقاق حقوقی که از آنان تضییع شده است، به توانمندی رسیده و از چرخه حمایت خارج شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مددجویان از همین راه به توانمندی رسیده حتی حامی نیازمندان و از خیران کمیته امداد شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ میز حقوقی در دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور، گفت: در این میز خدمت، وکلای نیکوکار و متخصصان حقوقی، حضور یافته و به مراجعان که مددجویان و اقشار نیازمند هستند، مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌کنند.

فتاحی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۵۰۰ پرونده حقوقی مددجویان توسط وکلای نیکوکار در محاکم قضائی مورد رسیدگی قرار گرفت، اضافه کرد: با همکاری کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه، حدود ۲۵۰۰ پرونده نیز از این مسیر رسیدگی و منجر به صدور حکم شد.

وی از همکاری مستمر دو هزار وکیل نیکوکار با کمیته امداد خبر داد و افزود: مددجویان علاوه بر حضور در دفاتر کمیته امداد و میز حقوقی، می‌توانند با مراجعه به سامانه هوشمند امداد، درخواست خدمات حقوقی خود را ثبت و در همان سامانه پاسخ و مشاوره مورد نیاز خود را دریافت کنند.

کد خبر 718882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.