اجازه تغییر کاربری اراضی عمومی به مسکونی را نمی‌دهیم

استاندار کردستان گفت: برخی درخواست‌ها برای تغییر کاربری‌های عمومی به مسکونی خارج از طرح نهضت ملی مسکن پذیرفته نیست و به هیچ وجه اجازه تغییر کاربری اراضی عمومی به مسکونی را نمی‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز _یکشنبه هفدهم دی_ در جلسه شورای مسکن استان که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، با تاکید بر تلاش جهادی برای تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن و بررسی اینکه در شهریورماه سال آینده چند واحد مسکن ملی در استان به بهره‌برداری خواهد رسید؛ خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی اظهار کرد: جلسه آینده این مهم را با همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان به صورت قطعی اعلام کنید.

وی ضمن قدردانی از مشارکت بانک‌ها در خصوص اهدای تسهیلات بانکی، ادامه داد: هر بانکی در راستای تخصیص تسهیلات تعهداتی را پذیرفته است، باید به تعهدات خود عمل کند، این جزو مصوبات شورای مسکن است و مسئولان باید در این راستا اهتمام ورزند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه نرخ سود تسهیلات مسکن ملی ۲۳ درصد نیست، بلکه ۱۸ درصد بوده و دولت پنج درصد آن را تقبل می‌کند، تصریح کرد: بانک‌ها ملزم به رعایت این مصوبه هستند، بر اساس هماهنگی انجام شده دو سال اول پرداخت تسهیلات، تقسیط پنج میلیون تومانی در نظر گرفته شده است و سال‌های بعد به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه گاهی درخواست‌هایی برای طرح در کمیسیون ماده پنج پیشنهاد و ارائه می‌شود که جای تعجب دارد، گفت: برخی درخواست‌ها برای تغییر کاربری‌های عمومی به مسکونی خارج از طرح نهضت ملی مسکن پذیرفته نیست و به هیچ وجه راه و شهرسازی اجازه پذیرش چنین درخواستی را ندارد و معاونت عمرانی استانداری نیز زیر بار چنین درخواست‌هایی نمی‌رود، فرقی هم نمی‌کند از طرف کدام دستگاه‌ها یا اشخاص باشد.

وی اضافه کرد: تا زمانی‌که بنده باشم به هیچ وجه اجازه چنین کاری را نخواهم داد، این درخواست‌ها نوعی رانت‌جویی و مصداق فساد اداری است.

استاندار کردستان با بیان اینکه بسیاری از بافت‌های محلات سنندج فرسوده شده و رسیدگی به این امر تکلیف دستگاه‌های ذی‌ربط است، افزود: زندگی شهرنشینی قاعده و قانون دارد، باید مطابق الزامات قانونی مسکن، شبکه ارتباطی، حرکتی و خدمات شهری هریک در جای خود محفوظ باشد.

زارعی‌کوشا خواستار همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن شد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در زمینه نهضت مسکن ملی، پیش خرید پروانه‌های ساختمانی تا پایان سال جاری، پیگیری انعقاد ۱۵۰۰ واحد سهمیه تأمین شده، تعیین سهم نهضت ملی و قرعه‌کشی متقاضیان اراضی جهاد کشاورزی، گروه‌بندی متقاضیان دهگلان، تعیین تکلیف تقسیط تسهیلات مسکن مهر، بازدید مشاورین املاک در سطح استان، شیوه نامه تأمین مالی آماده سازی زمین، تسهیلات مسکن و الحاق و بازنگری طرح‌های هادی در روستاها مطرح و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 718182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.