مقابله با آلودگی صوتی در شهر بلژیکی با فواره‌های آب

آنتورپ بلژیک برای مقابله با آلودگی صوتی به نصب آب‌نماهای حذف‌کننده صدا در نزدیکی شلوغ‌ترین بزرگراه شهر اقدام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با افزایش جمعیت و تب مهاجرت به شهرهای بزرگ، سروصدا و آلودگی‌های هوا و صوتی به امری عادی تبدیل شده است و آرامش در مناطق شهری در حال تبدیل شدن به یک امر لوکس است.

آرامش شهری در آنتورپ

شهر آنتورپ در حال برنامه‌ریزی برای نصب آب‌نماهای جدید در نزدیکی یک بزرگراه پرتردد است تا به کاهش سروصدای ناشی از ترافیک آن کمک کند. این فواره‌ها صدای آرام‌بخشی تولید می‌کنند که به محافظت از ساکنان در برابر سروصدای بزرگراه کمک می‌کند. این پروژه بخشی از یک ابتکار گسترده‌تر توسط شهر برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان آن است.

راهکار آنتورپ برای مقابله با آلودگی صوتی

نصب آب‌نماهای حذف‌کننده صدا در آنتورپ

آلودگی صوتی یک مشکل بزرگ در شهرها به‌شمار می‌رود و آنتورپ از این قاعده مستثنی نیست. روزانه از هر چهار ساکن این شهر یک نفر سطح صدایی بیش از ۶۵ دسی‌بل را تجربه می‌کند که می‌تواند به تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله استرس، اختلالات خواب، بیماری‌های قلبی‌عروقی و دیابت منجر شود. شهردار منطقه به این ترتیب پیشنهاد استفاده از صدای فواره‌های آب را برای هم‌پوشانی با صدای ترافیک شهر داد، بنابراین شهرداری در همکاری با دانشگاه گنت و یک گروه هنری به نصب آب‌نماهای حذف‌کننده صدا پرداخت تا یک منطقه آرام شهری ایجاد کند که از ساکنان در برابر آلودگی‌های صوتی مضر محافظت می‌کند و سلامت روحی و جسمی آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

راهکار آنتورپ برای مقابله با آلودگی صوتی

اسپیکرهای نصب‌شده در این آب‌نماها مانند هدفون‌های حذف نویز (آلودگی صوتی) عمل می‌کند و باعث می‌شود ساکنان تنها صداهای طبیعی محیط را بشنوند. این پروژه در فاز آزمایشی است و تا مارس ۲۰۲۴، ساکنان و کارشناسان صدا تمام تنظیمات صداهای مختلف را مورد آزمایش قرار خواهند داد تا تصمیم بگیرند کدام یک از نسخه‌ها مناسب‌تر است. در صورت موفقیت‌آمیز بودن، آب‌نماهای حذف‌کننده صدای آنتورپ می‌تواند الهام‌بخش دیگر مناطق شهری در سراسر جهان باشد.

کد خبر 715416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.