فراهم‌شدن امکان ویژه برای تردد معلولان در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: برای تردد معلولان پنج دستگاه ون وانا خریداری شده است و معلولان متقاضی سفر که در محدوده شهر اصفهان ساکن هستند، می‌توانند یک روز قبل از سفر، تقاضای خود را در سامانه «همیار» ثبت کنند.

محمد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طرح‌های پیشنهادی برای حمل‌ونقل معلولان اظهار کرد: طرح پیشنهادی حمل‌ونقل برای معلولان توسط سازمان تاکسیرانی اواخر سال ۱۴۰۱ ارائه شد و مطابق آن پنج دستگاه ون وانا توسط شهرداری و با حمایت دولت خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه ون‌ها پس از تحویل به این افراد اختصاص پیدا کرد، افزود: برای تجهیز ون‌ها، نمونه‌های مختلف بالابر بررسی و در نهایت بر اساس مشخصات فنی نصب شده است و این ون‌ها به صندلی همراه و لوازم ایمنی مجهز شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تاکید کرد: سامانه‌ای برای ثبت درخواست متقاضیان به نام «همیار» تهیه شد و در روز جهانی معلولان به ۵۵۰۰ نفر معلول پیامک ارسال شد و درخواست کردیم تا از طریق وبگاه خدمات سازمان تاکسیرانی به نشانی esftaxirani.ir نرم‌افزار موجود در کانال را دانلود و نصب کنند.

پرورش با بیان اینکه این اپلیکیشن دارای برنامه‌ای برای مسافر، راننده و اپراتور است، گفت: تمام معلولان متقاضی سفر که در محدوده شهر اصفهان ساکن هستند و در این محدوده نیاز به دریافت خدمت جهت تردد دارند، می‌توانند یک روز قبل از سفر، تقاضای خود را در سامانه ثبت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر رانندگانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، آموزش‌هایی در رابطه با موارد فنی و کار با بالابر کسب کرده‌اند، همچنین نوع رفتار و یاری معلول را توسط کلاس‌های سازمان بهزیستی آموخته‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این خدمت برای نخستین‌بار در شهر اصفهان به‌صورت آزمایشی در اختیار افراد معلول قرار گرفته است، گفت: با توجه به اینکه تعداد متقاضیان زیاد است، از این‌رو تقاضا داریم شهروندان با صبوری در ارائه خدمات مطلوب یاری‌گر این خدمت باشند.

کد خبر 710154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.