اجرای طرح ایمنی برای ۴هزار وسیله نقلیه در استان مرکزی

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: اجرای طرح ایمنی برای چهار هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه شامل موتورسیکلت، ادوات کشاورزی، وانت بارها، انواع کشنده و کامیون تا پایان سال جاری در سطح استان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، حامد عابدی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه ارتقای ایمنی در تردد وسایل نقلیه اظهار کرد: آشکارسازی وسایل نقلیه از جمله موتورسیکلت، وانت بارها، ادوات کشاورزی و انواع کشنده و کامیون از اقداماتی است که برای افزایش سطح ایمنی در محورهای مواصلاتی و به منظور جلوگیری از وقوع تصادف در هنگام شب از اقداماتی است که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح استان مرکزی انجام می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هزار وسیله نقلیه با نصب برچسب شبرنگ آشکارسازی و ایمن‌سازی شده و قرار است این اقدام تا پایان سال برای سه هزار وسیله نقلیه دیگر نیز انجام شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح برابر با ۸۰۰ میلیون تومان است.

عابدی خاطرنشان کرد: علاوه بر نصب برچسب شبرنگ که با اولویت مناطق روستایی و پایانه‌های بار و مسافر انجام می‌شود، آموزش‌های لازم نیز توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل به رانندگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به علت اجرای این طرح گفت: با توجه به اینکه در محورهای فرعی و روستایی تردد ادوات کشاورزی، موتورسیکلت و وانت بارها زیاد است و احتمال خرابی سیستم چراغ‌های وسایل نقلیه دور از انتظار نیست، بنابراین برای ایجاد بازتاب نور برای آشکارسازی، نصب برچسب‌های شبرنگ انجام می‌شود تا میزان تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از به حداقل ممکن برسد.

کد خبر 709455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.