توانمندی‌های بانوان شاغل در سازمان راهداری کشور شناسایی می‌شود

مشاور بانوان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: بانک اطلاعاتی بانوان شاغل در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با هدف شناسایی توانمندی‌های بانوان شاغل در سازمان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، هما باعثی امروز _یکشنبه دوازدهم آذر_ در سفر به استان خوزستان و در نشست هم اندیشی با بانوان شاغل در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک بانوی تمام عیار در تمامی ابعاد دختری، همسری، مادری، اجتماعی و ولایت مداری بهترین و شایسته‌ترین الگو برای یک زن مسلمان و شیعه هستند.

وی افزود: امیدوارم با تأسی از شخصیت والای ایشان بتوانیم در تمام ابعاد زندگی خود، نقش‌هایی که بر عهده داریم را به بهترین شکل ممکن ایفا کنیم.

مشاور بانوان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به حجم وسیع کار، گستردگی و تنوع فعالیت‌ها در سازمان، از تمام همکاران در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان برای فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت‌های انجام شده در سازمان بر عهده بانوان می‌باشد و نقش آفرینی همکاران زن در این فعالیت‌ها قابل مشاهده است.

باعثی تصریح کرد: بانوان علاوه بر وظایف تخصصی در محیط کار، وظایف دیگری در خانواده بر عهده دارند که نیازمند یک مدیریت خوب برای ایفای توأمان این وظایف است و روحیه مسئولیت‌پذیری، تعهد و ریزبینی بانوان موجب می‌شود به تمام این وظایف به نحو مطلوب جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به اجرای مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سازمان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در ادارات و برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و اجرای جشنواره‌ها را در این خصوص یادآور شد.

مشاور ریاست در امور بانوان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تاکید کرد: بانک اطلاعاتی از بانوان شاغل در مجموعه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایجاد خواهد شد تا بتوان پس از شناسایی، از ظرفیت‌ها و مهارت‌های بانوان توانمند بهره‌مند شد.

زنان در پست‌های مدیریت منصوب می‌شوند

در ادامه نشست زینب اورکی، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: از دیدگاه اسلام، بانوان نقش مهمی در جامعه دارند و ما باید برای نقش آفرینی و حفظ این ظرفیت گام برداریم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مساوی بودن زنان و مردان از حیث انسان بودن، افزود: به فرموده ایشان اشتغال بانوان به شرط حفظ کیان خانواده و رعایت وظیفه همسر داری و مادری همچنین رعایت محرم و نامحرم در روابط کاری، بلا مانع است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اضافه کرد: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نگاه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت بانوان در پست‌های مدیریتی دارد و در این راستا مقرر شده است بانوان فعال شاغل در اداره کل که شرایط احراز پست‌های مدیریتی دارند، شناسایی و در راستای ارائه آموزش‌های مدیریتی به آن‌ها گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی اضافه کرد: تعداد ۹۰۹ نفر در این اداره کل مشغول به کار هستند که ۷۲ نفر از این تعداد یعنی ۸ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

گفتنی است مشاور ریاست در امور بانوان در سفر به استان خوزستان و در نشست با بانوان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص مشکلات و همچنین نقطه نظرات ارائه شده گفتگو و تبادل نظر کرد.

کد خبر 708988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.