شهدا باید در متن زندگی مردم حضور داشته باشند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: تدفین شهدا در ادارات کاری بسیار ارزشمند است، اما معتقد هستم که شهدا باید در متن زندگی مردم حضور داشته باشند و بهتر است در مکان‌های عمومی داخل شهر که بیشتر در معرض دید عموم قرار دارد، تدفین شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهدی رمضانی، ظهر امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز خواندن وصیت‌نامه شهدا بر همه مدیران و آحاد جامعه امری ضروری است چون این وصیت‌نامه‌ها حاوی نکاتی بسیار ارزشمند برای زندگی روزمره ماست.

وی افزود: تدفین شهدا در ادارات کاری بسیار ارزشمند است اما معتقد هستم که شهدا باید در متن زندگی مردم حضور داشته باشند و بهتر است در مکان‌های عمومی داخل شهر که بیشتر در معرض دید عموم قرار دارد، تدفین شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: در محل یادمان شهدا بخشی از وصیت‌نامه شهید نیز برای عموم مردم به صورت تابلو نصب شود تا نسل جوان جامعه بتوانند با شهدا ارتباط برقرار کنند.

رمضانی اضافه کرد: امسال سهم استان کردستان از ۲۸۰ شهید گمنام کشور، چهار شهید است که امیدواریم نهادهای مربوطه با انجام مذاکره و رایزنی‌های لازم، این آمار را افزایش دهند.

وی با تاکید بر اینکه تشییع پیکر شهدا با حضور حداکثری مردم استان انجام شود، تصریح کرد: کردستان نماد وحدت در کشور است و چه بهتر که این بار روحانیون، یا مسئولان و جوانان اهل سنت و تشیع در کنار یکدیگر پیکر شهدا را بر دوش بگیرند و تشییع کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که مراسم شبی با شهدا نیز به جای مهدیه شهر سنندج، امسال در مسجد جامع این شهر و با حضور چهره‌های شاخص حوزه ایثار و شهادت برگزار شود تا همه آحاد جامعه در آن شرکت داشته باشند.

رمضانی گفت: امروز انقلابی که شهدا پای آن خون دادند و جان خود را فدا کردند، رشد کرده و از نتایج آن پیروزی خون بر شمشیر در سرزمین فلسطین است.

وی افزود: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با محوریت زندگی‌نامه شهدا، ارسال پیامک‌هایی حاوی وصیت‌نامه شهدا به مدیران و انجام فضاسازی‌های محیطی نیز از دیگر اقداماتی است که باید در این ایام انجام شود.

کد خبر 708094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.