مهم‌ترین پروژه پایدار حمل‌ونقل دبی کلید زده شد+ عکس

دبی با اضافه کردن خط متروی جدید موسوم به مسیر آبی که مهم‌ترین پروژه حمل‌ونقل دبی محسوب می‌شود، شبکه ریلی حمل‌ونقل خود را به ۱۳۱ کیلومتر گسترش خواهد داد. علاوه بر زیبایی‌های ظاهری، آخرین استانداردهای پایداری جهانی در این خط مترو به کار رفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروژه خط سوم مترو دبی به طول ۳۰ کیلومتر با ۱۴ ایستگاه، بزرگترین و مهم‌ترین پروژه حمل‌ونقل عمومی دبی، با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد درهم تصویب شد.

این مسیر برای خدمات‌رسانی به مناطق کلیدی از جمله دبی کریک مارینا، فستیوال سیتی، شهر بین المللی، رشیدیه، الورقاه، میردیف طراحی شده است. با اجرای این پروژه که نیمی از آن به صورت زیرزمینی با عمق ۷۰ متر است، شبکه حمل‌ونقل عمومی شهر متحول و نیازهای حدود یک میلیون نفر از ساکنان محله‌های مختلف برآورده خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این خط روزانه به حدود ۲۰۰ هزار مسافر خدمات ارائه شود.

مهم‌ترین پروژه حمل‌ونقل دبی کلید زده شد+ عکس

مترو دبی ارزان‌ترین شبکه مترو جهان است که خط قرمز آن در سال ۲۰۰۹ افتتاح سپس دو سال بعد خط سبز آن افتتاح شد. مترو دبی، فقط یک وسیله حمل‌ونقل نیست، بلکه بخش مهمی از بافت شهر محسوب می‌شود که تمام محله‌ها و جوامع شهر را با نظمی مهندسی‌شده به هم پیوند می‌دهد و مسیر آبی نیز جدیدترین بخش این «ستون فقرات شهری» است.

مهم‌ترین پروژه حمل‌ونقل دبی کلید زده شد+ عکس

خط آبی نه‌تنها در حمل‌ونقل شگفتی‌ساز خواهد بود، بلکه از لحاظ معماری نیز قابل توجه است. در این خط بزرگترین ایستگاه زیرزمینی با وسعت ۴۴ هزار متر مربع ساخته می‌شود و همچنین اولین ایستگاه تبادلی خواهد بود که دو خط قرمز و آبی را به هم متصل می‌کند. علاوه‌براین، خط آبی دارای یک ایستگاه نمادین با طراحی معماری منحصر به فرد است که مطابق با مشخصات پرکاربردترین سیستم رتبه‌بندی ساختمان سبز موسوم به LEED ساخته شده و مهر تأییدی بر تعهد دبی به توسعه پایدار خواهد بود.

مهم‌ترین پروژه حمل‌ونقل دبی کلید زده شد+ عکس

برنامه ساخت خط آبی مترو دبی قرار است به صورت مرحله‌ای اجرا شود؛ مناقصه در سال ۲۰۲۳ منتشر شد، پروژه در سال ۲۰۲۴ واگذار و حفاری تونل در سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود. عملیات آزمایشی برای سال ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است و قرار است راه‌اندازی رسمی در سال ۲۰۲۹ رقم بخورد.

مهم‌ترین پروژه حمل‌ونقل دبی کلید زده شد+ عکس

کد خبر 706844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.