مورد مثبتی از بیماری تب برفکی در استان یزد مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: تاکنون مورد مثبتی از بیماری تب برفکی در استان یزد مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، علی فاتحی نیا از انجام واکسیناسیون تب برفکی دردام‌های سبک و سنگین استان خبر داد و اظهار کرد: با تلاش همکاران دامپزشکی استان تعداد ۷۷۸۹۲ رأس دام سنگین و تعداد ۴۵۹۸۵۵ رأس دام سبک علیه بیماری تب برفکی در سال جاری ایمن سازی شدند و خوشبختانه تا این لحظه در استان مورد مثبت مشاهده نشده است.

وی گفت: حفظ این شرایط مستلزم انجام واکسیناسیون به موقع و همچنین رعایت تمامی نکات بهداشتی است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد در ادامه از دامداران خواست اگر تاکنون نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود علیه بیماری تب برفکی اقدام ننمودند جهت انجام ایمن‌سازی دام‌های خود به اداره دامپزشکی شهرستان مراجعه نمایند.

فاتحی‌نیا افزود: رعایت موارد بهداشتی از قبیل فعال کردن حوضچه ضدعفونی مبادی ورودی و خروجی دامداری‌ها با ماده ضد عفونی موجود در داروخانه‌ها همچنین ضد عفونی کامل و دقیق وسایل نقلیه که الزام ورود به واحد را دارند اقدام نمایند و از جابجایی و انتقال دام بدون مجوز بهداشتی قرنطینه دامپزشکی جدا خودداری شود.

وی تب برفکی را بیماری ویروسی عفونی و واگیر عنوان کرد و افزود: مهمترین راه انتشار این بیماری، انتقال به روش مستقیم از طریق تماس دام آلوده با دام حساس است و تب، آب ریزش دهان، بی‌اشتهایی و لنگش از علائم آن در گاو و گوسفند است.

کد خبر 705511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.