اخذ سند تک برگ برای بیش از ۳ هکتار از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای قانون حدنگاری، سند مالکیت تک برگ امسال برای سه هزار و ۲۶۰ هکتار از اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرهای تحت پوشش این اداره کل صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عطاالله اکبری امروز چهارشنبه _سوم آبان‌ماه_ اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حدنگاری، سند مالکیت تک برگ امسال برای سه هزار و ۲۶۰ هکتار از اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرهای تحت پوشش این اداره کل صادر شد.

وی افزود: این اسناد بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار و در راستای تفاهم نامه فی‌مابین سازمان اسناد و املاک با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اخذ اسناد تک‌برگی در این حجم شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توأم با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.

اکبری تاکید کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از اهداف مهم قانون جامع حدنگار است.

وی اضافه کرد: با هدف اجرای این قانون، دریافت اسناد دیگری را نیز در دستور کار داریم و با برنامه‌ریزی و نامه‌هایی که تنظیم شده است این کار قطعاً سرعت بیشتری می‌گیرد.

کد خبر 698864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.