تخصیص اعتبار تکمیل باغ موزه مشاهیر مطالبه مسئولان فارس از رئیس جمهور باشد

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طرح‌ توسعه آرامگاه حافظ و احداث باغ موزه مشاهیر سال هاست که جزو آرزوهای شهر شیراز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا محمدیان امروز _ دوشنبه هفدهم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح توسعه آرامگاه حافظ و احداث باغ موزه مشاهیر شیراز سال هاست که جز آرزوهای شهر شیراز است که بر زمین و بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: علی رغم سفر دو رئیس جمهور قبل به شیراز و شرکت در مراسم بزرگداشت یاد روز حافظ، در سفر آیت الله رئیسی به شهر شیراز و حضور ایشان برای اولین بار در مراسم یاد روز حافظ از مسئولین استان این درخواست را داریم تا یکی از مطالبات طرح شده در محضر ریاست جمهوری، این باشد که طرح توسعه آرامگاه حافظیه و تکمیل باغ موزه ملی مشاهیر و مخازن مربوطه با تخصیص اعتبار به یک بودجه مناسب در این دولت به اتمام برسد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: حافظ یکی از شعرای فاخر ملی و بین‌المللی است که در زمان خود اشعار آن ترجمه شد و بسیاری در جهان شهرت شیراز را به حافظ این شاعر پر آوازه می‌شناسند.

محمدیان ادامه داد: با توجه به سفر ریاست جمهوری به نیویورک و برگشت الواح هخامنشی، از آنجا که این آثار متعلق به خطه فارس بوده، امید است شاهد باشیم تا این آثار در این موزه به نمایش گذاشته شود تا گردشگرانی که به شهر شیراز سفر می‌کنند بتوانند از این الواح دیدن کنند.

وی تاکید کرد: مردم شهر شیراز طی سال‌های گذشته متأسفانه آن چنان که باید از درآمدهای نفتی کشور سهم مناسبی نداشتند.

دولت سیزدهم توجه بیشتری به شهر شیراز داشته باشد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: شهر شیراز در جنوب کشور شهری بسیار مهم و پایتخت فرهنگی و تجاری جنوب کشور و در شاهراه اتصال به جنوب و مرکز کشور قرار دارد و در حوزه‌های مختلف تجاری، فرهنگی، هنری، علمی و مهندسی دارای زیر ساخت مناسب و افراد با دانش بالایی است، اما سهم این کلان شهر از پروژه‌های ملی همواره بسیار کم بوده است.

محمدیان در ادامه با اشاره به برخی از پروژه‌های نیمه تمام در این کلان شهر، گفت: پروژه‌هایی همچون ورزشگاه شش هزار نفری شهید سپهبد سلیمانی و ورزشگاه بزرگ پارس، سد تنگ سرخ، رودخانه خشک، خطوط مترو و سایر پروژه‌ها آن چنان که باید طی سال‌های گذشته توجهی به آنها نشده است. لذا نیاز است دولت حمایت بیشتری داشته باشد.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر شیراز طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع)، خطوط ریلی و تعویض و بازسازی ناوگان تاکسی و اتوبوسرانی همه آنها لازمه توجه بیشتر از سوی دولت هستند.

محمدیان تاکید کرد: شیراز شهری است که به عنوان قطب درمانی استان‌های همجوار خود را در حوزه دانشگاهی پوشش می‌دهد، لذا باید فراتر از بودجه میدانی شهر شیراز به آن نگاه کرد.

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر بودجه‌ای که در شأن شهر شیراز باشد و ابعاد پروژه‌های ملی آن گونه که باید محقق نشده است. لذا انتظار می‌رود با توجه به اینکه این کلان شهر یک شهر فرا منطقه‌ای و یک شهر مادر در جنوب کشور است، دولت سیزدهم توجه بیشتری به آن داشته باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز همچنین به وضعیت سینماهای شهر شیراز اشاره و اضافه کرد: بیش از ۳ سینما قدیمی در اختیار و مالکیت حوزه هنری استان است.

محمدیان تاکید کرد: اگر دولت بودجه مناسب به حوزه هنری اختصاص بدهد شرایط پیش رو بهتر خواهد بود.

تدابیر لازم برای استفاده اتباع بیگانه از خطوط مترو مد نظر باشد

موضوع تردد اتباع بیگانه دیگر موضوع مورد اشاره این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بود و وی در این خصوص اظهار کرد: موضوع اتباع بیگانه در ابعاد مختلف تأثیر گذاشته است. این در حالی است که این موضوع در سایر کشورهای دنیا هم مشهود است.

محمدیان ضمن ابراز گلایه استفاده اتباع بیگانه از خطوط مترو شیراز، گفت: در خصوص استفاده اتباع بیگانه بدون توجه به یارانه‌هایی که توسط شهرداری برای حوزه حمل و نقل عمومی پرداخت می‌شود گلایه داریم و در این خصوص باید تدابیر لازم در نظر گرفته شود.

وی افزود: این موضوع تنها در یک حوزه است و در سایر موارد همچون استفاده از یارانه نان، خدمات تحصیلی، بهداشتی، آموزشی هم این موضوع مشهود است و دولت باید اهتمام ویژه‌ای برای ساماندهی داشته باشد.

به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز حجم جنگ زدگی و فشارهای موجود در کشور افغانستان باعث شده است تا مردم این کشور به سوی سایر کشورهای همسایه پناه آورند و برخی برای ارتزاق آمده و در این میان عده‌ای هم برای سو استفاده وارد کشور شده اند.

محمدیان خاطر نشان کرد: اگر در سطح کشور ساماندهی اتباع مد نظر نباشد در زمینه‌های مختلف با معضل بسیاری مواجه خواهیم شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در پایان اضافه کرد: در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز به دلیل عدم توجه مناسب به این بافت برخی از منازل تبدیل به محل خوابگاه اتباع بیگانه، انبار و محل جمع‌آوری ضایعات شده است که این موضوع آسیب‌های اجتماعی مختلف به دنبال دارد و این موضوع حائز اهمیت است که در وقوع حادثه دوم تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) متهم اصلی در یکی از منازل بافت تاریخی سکونت داشت. لذا ممنوعیت سکونت اتباع بیگانه در این محور تدبیر مناسب و مصوبه خوبی بود.

کد خبر 694427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.