سرمایه‌گذاران گلستانی نیازمند حمایت هستند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نبود زیرساخت را مشکل جدی گلستان دانست و گفت: سرمایه‌گذاران خرد و کلان همواره نیازمند امنیت و حمایت هستند و نمایندگان در سفر رئیس‌جمهور این موضوع را پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا منتظری ظهر روز شنبه، پانزدهم مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از موانع پیش‌روی ساخت مسکن، پرداخت تسهیلات است که به دلایل مختلف متوقف مانده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خرد و کلان همواره نیازمند امنیت و حمایت هستند، افزود: اگر چتر حمایتی به‌خوبی باز نشود، اعتماد جامعه از دست خواهد رفت. هرچند که در حال حاضر اقدامات خوبی برای جذب سرمایه‌گذار انجام شده است اما به دلیل اجرای نامناسب بعضی از قوانین سرمایه‌گذاران خسته می‌شوند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تأمین زمین در استان گلستان را یک معضل دانست و اضافه کرد: در استان به دلیل اینکه عمده زمین‌ها اراضی کشاورزی هستند، تغییر کاربری آنها دشوار است.

منتظری ادامه داد: برخی از مناطق شمالی استان مشکلی در تأمین زمین ندارند و اکثر زمین‌ها کشاورزی در آن منطقه دیم است، بنابراین تغییر کاربری آنها ارزش افزوده بیشتری دارد.

وی نبود زیرساخت را یک مشکل جدی برای استان دانست و اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع تمامی نمایندگان گلستان بنا دارند در سفر رئیس‌جمهور به استان، صرف نظر از طرح خواسته‌ها در سایر بخش‌ها، به صورت خاص این موضوع را پیگیری کنند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت بهبود وضعیت زیرساخت شهرهای مختلف استان گلستان روند ساخت پروژه‌های مسکن نیز سرعت می‌گیرد.

منتظری با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: در مجموع تلاش‌های بسیار خوبی در حوزه اجرای قانون جهش تولید مسکن در سطح استان گلستان صورت گرفته است، اما هم اکنون موانعی پیش‌روی آن قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه قوانین بسیار خوبی برای ساخت مسکن تصویب شده است که متأسفانه به‌خوبی اجرایی نمی‌شود، اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در خصوص اجرای قانون جهش تولید مسکن، برداشت‌های سلیقه‌ای برخی از مدیران است، با وجود اینکه قانون کاملاً شفاف موضوعات را بیان کرده است.

کد خبر 693709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.