نقش به سزای مردم اصفهان در عملیات‌های دفاع مقدس

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا گفت: یگان‌های نظامی و مهندسی اعزامی از اصفهان به مناطق جنگی و کمک‌های مردمی نقش مهمی را در عملیات‌ها ایفا می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ جواد استکی امروز_ سی‌ویکم شهریورماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، اظهار کرد: زمانی‌که رژیم بعث عراق با به‌روزترین تجهیزات نظامی به ایران حمله کرد، حضرت امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند، فرمودند: «دزدی آمده و سنگی انداخته و در رفته» و نقش ایشان در فرماندهی از روزهای اولیه جنگ کاملاً مؤثر بود.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) جنگ تحمیلی را به واسطه آموزه‌های دینی و انسجام ملت ایران به دفاع مقدس تبدیل کردند، افزود: ایشان فرمودند دفاع از کشور برای هرکسی واجب است و این دفاع چون در راه رضایت خداست، دفاعی مقدس تلقی می‌شود.

سردار استکی تصریح کرد: دشمن در ابتدا با دو راهکار حمله برق‌آسا و جنگ فرسایشی دست به تهاجم علیه ایران زد و سعی داشت نیروی هوایی ایران را زمین‌گیر کند و در ادامه با شروع تهاجم همه‌جانبه جنگ را آغاز کرد.
وی ادامه داد: دشمن در این میان گمان می‌کرد به اهداف خود در این تهاجم دست خواهد یافت و در این راستا با حمله همه جانبه برخی از شهرهای ایران را اشغال کرد، اما مردم ایران با اقتدا به رهبر خود در این دفاع مقدس حاضر شدند و از جان و مال خود در راه حفظ کیان کشور خود گذشتند و با حماسه‌آفرینی در خرمشهر دشمن را از رسیدن به اهداف خود ناکام کردند.
فرمانده قرارگاه سیدالشهدا تاکید کرد: نیروهای مسلح با انسجام و ایستادگی راه دشمن را مسدود کردند و با فرمان امام‌خمینی (ره) حصر آبادان شکسته شد، در ادامه با آزادی خرمشهر، عملیات‌های برون‌مرزی از جمله عملیات خیبر، محرم، والفجر و رمضان، عملیات فاو آغاز شد.
سردار استکی خاطرنشان کرد: عبور از رودخانه با عمق ۱۲ متر و عرض بیش از یک هزار متر و با سرعت دو متر بر ثانیه سرعت آب برای هیچ ارتش بزرگی قابل تصور نبود، اما نیروهای ایرانی توانستند از این رودخانه عبور کنند و ضربه محکمی به رژیم بعث وارد شد.
وی یادآور شد: رهبری حکیمانه امام خمینی (ره)، توکل به خدا و حضور رزمندگان و امت اسلامی در جبهه‌ها از جمله عوامل پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ هشت ساله بود.
این فرمانده نظامی تاکید کرد: ارگان‌های نظامی و مهندسی اعزامی از اصفهان به مناطق جنگی و کمک‌های مردمی نقش مهمی را در عملیات‌ها ایفا می‌کردند و لشکر هشت نجف اشرف و ۱۴ امام حسین (ع) نقش کلیدی را در عملیات‌های دفاع مقدس بر عهده داشتند و فرماندهانی مانند شهید حاج حسین خرازی، شهید احمد کاظمی و شهید ردانی‌پور و شهدای امنیت و مدافع حرم را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
سردار استکی تصریح کرد: مردم اصفهان نقش به سزایی را در استقرار نظام جمهوری اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل بیت (ع) و دفاع از امنیت کشور ایفا کردند.
کد خبر 689472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.