جنبه‌های عرفانی اشعار استاد شهریار نباید نادیده گرفته شود

شهردار منطقه ۶ تبریز گفت: جنبه‌های عرفانی اشعار استاد شهریار نباید نادیده گرفته شود و در این خصوص پژوهش‌های متعددی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا به نقل از امور ارتباطات شهرداری منطقه ۶ تبریز، احمد انیسه شامگاه امروز _یکشنبه بیست و ششم شهریورماه_ در ویژه برنامه‌ای که به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار در کتابخانه استاد شهریار تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تمامی مردم ایران به ویژه مردم آذربایجان، ملتی شعر دوست و اهل هنر و ادبیات هستند که زندگی شاعرانه خود را مدیون اشعار و ابیات استاد شهریار هستند.

وی افزود: بنده نیز علاقه به شعر و ادبیات خود را مدیون اشعار استاد شهریار به ویژه شعر جاودانه «خان ننه» هستم.

شهردار منطقه ۶ تبریز با اشاره به جایگاه شاخص استاد شهریار در شعر و ادب فارسی و ترکی آذربایجانی، اظهار کرد: لطف سخن این استاد روشن ضمیر در سرزمین شاعر پرورمان ایران و حتی در فراتر از مرزهای این خاک هنرخیز، باب طبع سخن سنجان صاحب کمال قرار گرفته است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شهرداری منطقه ۶ تبریز یکی از مناطق تاریخی و فرهنگی در این کلان‌شهر اظهار کرد: قراملک، شنب‌غازان و خطیب از جمله مناطق هنرپرور تبریز است که افتخار خدمت در این منطقه را داریم.

در ادامه این آئین، اسد بابایی ضمن قدردانی از شهرداری منطقه ۶ تبریز اظهار کرد: استاد شهریار یک شاعر به تمام عیار در بین شعرای هم دوره و معاصر خود که شعرهای عرفانی و عاشقانه ایشان زبانزد خاص و عام است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در ادامه افزود: جنبه‌های عرفانی اشعار استاد شهریار نباید نادیده گرفته شود و در این خصوص پژوهش‌های متعددی صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، در این آئین هادی بهجت تبریزی فرزند استاد شهریار و دکتر اقبالی استاد ادبیات فارسی نیز به سخنرانی پرداختند.

گفتنی است، ویژه برنامه «بیر گئجه شهریار مکتیبینده» به همت شهرداری منطقه ۶ تبریز و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار در کتابخانه استاد شهریار برگزار شد.

کد خبر 688144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.