تشکیل کارگروه ویژه‌ برای حل مشکلات خرمدره

استاندار زنجان با بیان اینکه مطالبات توسط مدیران همواره در دستیابی به اهداف عالی استان راهگشا است، گفت: کارگروه ویژه‌ای برای حل مشکلات خرمدره تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن افشارچی امروز_ سه شنبه هفتم شهریورماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه معرفی استان زنجان به عنوان استان برتر مدیون تلاش تمامی مدیران استان هستیم، اظهار کرد: در جشنواره شهید رجایی در سه شاخص، رتبه اول و در دو شاخص رتبه ۳ و ۴ را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و پیگیری‌های سیستماتیک در استان، عامل اصلی معرفی زنجان به عنوان استان برتر در جشنواره شهید رجایی است، افزود: پیگیری مطالبات توسط مدیران همواره در دستیابی به اهداف عالی استان راهگشا است.

استاندار زنجان با بیان اینکه آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از باند شمالی جنوبی محور زنجان به خرمدره با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در دستور کار است، گفت: وجود کارخانه آسفالت در این محور علاوه بر تأمین حجم زیادی از آسفالت مسیر نیاز آسفالت شهرستان را نیز تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌ها نتایج مثبتی را به دنبال داشت، گفت: کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری مشکلات شهرستان خرمدره تشکیل شود.

این مسئول اضافه کرد: به منظور ایجاد ارتباطات، فیبر نوری در چهار شهر استان زنجان کلنگ‌زنی و در حوزه ارتباطات اینترنتی و اقتصاد دیجیتال قرارداد امضا شد.

افشارچی با بیان اینکه پروژه بزرگ فیبر نوری با ۶۰۰ میلیارد تومان آورده بخش خصوصی و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک دولتی یک ساله به سرانجام خواهد رسید ادامه داد: بسیاری از پروژه‌های صنعتی نیز در حال اجرا است.

وی افزود: مشکل فاضلاب شهرستان خرمدره باید با کمک بخش خصوصی حل شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته نرخ بیکاری در استان زنجان ۵.۵ درصد بود که این رقم در بهار امسال به ۴.۹ درصد رسیده است، گفت: اولین استانی هستیم که نرخ بیکاری زیر پنج درصد را داریم.

استاندار زنجان ایجاد بنگاه‌های اقتصادی را در اقتصاد استان بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ۶۶ بنگاه اقتصادی طی سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند.

افشارچی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان دنبال صنایع بزرگ با ارزش افزوده بالایی است، گفت: تاکنون ۹۲ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های خرمدره تزریق اعتبار شد و حدود ۲۱۰ میلیارد تومان پروژه در این شهرستان اجرا کردیم.

فرماندار خرمدره نیز در ادامه با بیان اینکه در هفته دولت ۹۹ طرح با اعتبار ۴۴۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، گفت: از این میزان ۲۲۰ میلیارد تومان بودجه دولتی است.

فیاض محبی افزود: ۱۲ پروژه در حوزه سرمایه‌گذاری، یک‌هزار و ۹۹۴ نفر اشتغالزایی به دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل تصفیه‌خانه شهرستان خرمدره ۸۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

کد خبر 683741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.