علاقه‌ام به رشته هنر سختی‌ها را قابل تحمل می‌کند

رتبه یک کنکور هنر سال ۱۴۰۱ گفت: در رشته هنر علاقه فاکتور اصلی است و از طریق این رشته عواید مالی زیادی نسبت به رشته‌های دیگر حاصل نمی‌شود. اگر لحظه‌ای علاقه در این رشته از بین رود، دیگر ادامه مسیر امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «هر هنرجویی این توصیه که کنار درس‌هایت به هنر هم بپرداز را می‌شنود، کسانی که این توصیه‌ها را می‌کنند به ذات هنر آگاه نیستند و تصور می‌کنند هنر فقط شرکت در کلاس‌های تابستانه و تابلو نصب کردن بالای میز ناهارخوری است. علاقه‌مندان هنر می‌توانند با خرسندی وکالت نیز بخوانند. یک نفر نیز موافق نبود من هنر بخوانم، معلم‌ها، همیشه و همه جا به بچه‌ها به‌خصوص آنهایی که درس‌خوان‌تر هستند، می‌گویند به هنرستان نرو، حتی در پیشنهاد فرم هفت که سال نهم تکمیل کردم رشته هنر را آخرین اولویت گذاشته بود، اما به نظرم همه بدون اینکه من و هنر را بشناسند این تصمیم را می‌گرفتند و می‌گفتند: تو حیفی! هنر نخوان!»

بیشتر بخوانید: گاهی سختی عاطفی لازم است / کسی موفق می‌شود که بعد از خستگی‌ها به مسیر بازگردد

این‌ها قسمتی از گفت‌وگوی کیاناز شاطریان در سال گذشته و پس از اعلام نتایج کنکور سراسری با خبرنگار ایمنا بود؛ کیاناز شاطریان با تلاش و پشتکار توانست عنوان رتبه یک کنکور هنر سال ۱۴۰۱ را به خود اختصاص دهد و حالا پس از گذشت نزدیک به یک سال باز به سراغ وی رفتیم تا از شرایط جدیدش بپرسیم.

کیاناز شاطریان، رتبه یک کنکور هنر سال ۱۴۰۱ و دانشجوی اصفهانی اکنون، در پاسخ به این سوال که اگر به گذشته بازگردد، آیا رشته هنر را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کند یا خیر، می‌گوید: زمانی‌که وارد هنرستان شدم با پیشنهادهای مختلفی مواجه می‌شدم؛ همان‌گونه که در گذشته علاقه به این رشته داشتم و تمام مشکلات آن را تحمل کردم، اکنون نیز با تمام سختی‌هایی که دارد، اگر باز هم به گذشته بازگردم همین رشته را انتخاب می‌کنم، زیرا تنها رشته‌ای است که می‌توانم تمام سختی‌های آن را تحمل کنم.

وی می‌افزاید: فردی که در رشته‌های نظری درس می‌خواند، به‌طور قطع با علاقه این رشته‌ها انتخاب کرده است. در رشته هنر علاقه فاکتور اصلی است و از طریق این رشته عوائد مالی زیادی نسبت به رشته‌های دیگر حاصل نمی‌شود. اگر لحظه‌ای علاقه در این رشته از بین رود، دیگر ادامه مسیر امکان‌پذیر نیست.

رتبه یک کنکور هنر ۱۴۰۱ در رابطه تغییر یا ثبات نگرشش نسبت به دانشگاه پیش از سال ۱۴۰۱ و پس از پذیرش در دانشگاه ادامه می‌دهد: همه دانشجویان از دانشگاه انتظار محیطی برای فراق ذهنی دارند تا بتوانند به دور از مشکلات پیشرفت دلخواه را تجربه کنند تا در نهایت به یک حرکت پویا در خارج از دانشگاه برسند، اما متأسفانه شرایط ایده‌آلی که از دانشگاه در ذهن من بود، در حال حاضر محقق نشده است. دانشجوی هنر مشکلات زیادی بابت نبودن امکانات کافی که برای فعالیتش نیاز دارد، بر سر راهش دارد، اما نباید فراموش کنیم خواستن توانستن است و پس از هر سختی به آسانی خواهیم رسید.

وی اظهار می‌کند: اکنون در دانشگاه هنر تهران در رشته نقاشی تحصیل می‌کنم و در تهران سکونت دارم. با وجود تمام سختی‌هایی که وجود دارد، هیچ‌وقت از انتخابم پشیمان نشده‌ام. زندگی در تهران، دوری از خانواده و شرایط سخت است، اما تصمیم داشتم فرصت‌ها و تجربه‌های جدیدی را امتحان کنم. انسان برای به‌دست آوردن هر جایگاهی باید هزینه‌هایی پرداخت کند.

کد خبر 678070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.